اخبار

انواع فیلم شیرینگ، کاربردها و مزایا و معایب آنها

انواع فیلم شیرینگ

فیلم شیرینگ (یا شرینک) ماده‌ای است که برای ساخت آن از پلاستیک پلیمری استفاده شده‌است. از فیلم شرینگ به منظور بسته‌بندی اسباب‌بازی‌ها، کتاب‌ها، صابون، جعبه‌ها و… استفاده می‌شود. به منظور به‌کارگیری فیلم‌های شیرینگ برای بسته‌بندی باید به آن‌ها حرارت داد تا بر روی وسیله موردنظر جمع شده و آن را پوشش دهد. در ادامه اطلاعات تکمیلی در مورد فیلم شرینگ و کاربردهای آن توضیح داده می‌شود.

انواع فیلم شیرینگ

فیلم شیرینگ در انواع مختلف و با ساختارهای متفاوت تولید می‌شود که هر کدام ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خاص خود را دارند. در ادامه به انواع فیلم شیرینگ، کاربرد، مزایای و معایب هرکدام از آن‌ها خواهیم پرداخت.

فیلم شیرینگ پی وی سی

فیلم شیرینگ پی‌ وی‌ سی برای کاربردهای متنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کلمه پی‌وی‌‌سی مخفف کلمات پلی وینیل کلراید است. این ماده که زمانی متداول‌ترین نوع فیلم شرینک بود به عنوان سومین پلاستیک پرتولید در جهان شناخته می‌شود. امروزه این پلاستیک پرکاربرد با روکش پلی الفین جایگزین شده‌است. فیلم‌های شیرینگ پی‌وی‌سی طی یک فرآیند کاملا بهداشتی و با استفاده از تجهیزات و تاسیسات مدرن تولید می‌شوند.

کاربرد و مزایای فیلم شیرینگ پی وی سی

از فیلم شیرینگ پی‌وی‌سی به منظور بسته‌بندی انواع نرم‌افزار، دی‌وی‌دی‌، سی‌دی، جعبه‌ها، قوطی‌های کوچک و به طور کلی اقلام غیر خوراکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از مزایای فیلم شرینک پی وی سی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت بالا در برابر پارگی و عوامل بیرونی
  • انعطاف‌پذیری و خاصیت چسبندگی بالا
  • قیمت پایین و مقرون به‌صرفه‌بودن
  • تضمین ایمنی محصول بسته‌بندی‌شده به هنگام حمل‌ونقل
  • سازگاری با محیط زیست و شرایط جوی
  • ویژگی چاپ متن و تصویر بر روی نمای بیرونی بسته‌بندی
  • افزایش جذابیت بسته‌بندی به دلیل تنوع در رنگ، طرح و ابعاد

فیلم شیرینگ پی وی سی

معایب فیلم شیرینگ پی وی سی

از معایب فیلم شیرینگ پی‌وی‌سی می‌توان به سخت شدن آن در شرایط سرد و نرم شدن آن در شرایط گرم اشاره نمود که این ویژگی تا حدودی میزان استحکام بسته‌بندی را به خطر می‌اندازد. همچنین باید به هنگام طرزگیری فیلم شرینک پی‌وی‌سی از تهویه مناسب استفاده نمود. فیلم شرینگ پلی‌الفین

فیلم شرینک پلی‌الفین

فیلم شیرینگ پلی‌ الفین نخستین انتخاب برای بسته‌بندی محصولات خوراکی و غیرخوراکی است. از دلایل محبوبیت بسته‌بندی با فیلم شرینک پلی‌الفین می‌توان به بوی کم پلاستیک به هنگام مهر و موم، استحکام و انعطاف‌پذیری بالا اشاره کرد. در ساختار فیلم پلی‌الفین کلر به کار نرفته‌است و این موضوع مانع از تولید گاز هیدروژن کلرید می‌شود. همچنین ترکیب پلی‌الفین نرم‌کننده‌ای ندارد، از این رو بسته‌بندی محصول تحت‌ تاثیر تغییرات دمایی قرار نگرفته و نرم و سخت نمی‌شود. فیلم‌ پلی‌الفین کاربرد گسترده‌ای در ماشین آلات تمام اتوماتیک دارند.

کاربردهای فیلم شیرینگ پلی‌الفین

فیلم شیرینگ پلی‌الفین برای کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کاربردها شامل بسته‌بندی کاغذهای چاپی، لوازم‌التحربر، غذاها، اسباب‌بازی‌ها و کالاهای ورزشی می‌شود. اگر زیبایی ظاهری بسته‌بندی برای صاحبین صنایع حائز اهمیت باشد پلی‌الفین بهترین انتخاب خواهد بود.

مزایای فیلم شیرینگ پلی‌الفین

  • سازگاری با محیط زیست
  • مقاومت بالا در برابر تغییرات دمایی و شرایط جوی
  • پرینت گرافیکی
  • ارائه بسته‌بندی ایده‌آل برای محصولاتی با اشکال متنوع
  • بسته‌بندی مناسب برای کالاهای نوک‌تیز
  • استحکام بالا در برابر پارگی و نفوذ عوامل بیرونی
  • ایده‌آل ترین گزینه برای بسته‌بندی مواد غذایی و حفظ کیفیت آن
  • تنوع در ابعاد و ضخامت
  • سطح شفاف و براق

فیلم شیرینگ POF

معایب فیلم‌های شیرینگ پلی‌الفین

فیلم شرینگ پلی‌الفین گران‌تر از فیلم شرینگ پی‌وی‌سی است. از این رو بیشتر صاحبین صنایع فیلم پی‌وی‌سی را به فیلم پلی‌الفین ترجیج می‌دهند. می‌توان گفت هزینه‌ و سازگاری با ماشین آلات اساسی‌ترین معایب فیلم شیرینگ پلی‌الفین و مشکلات بسته‌بندی  محسوب می‌شوند.

فیلم شیرینگ پلی‌الفین با اتصال عرضی

در فیلم شیرینگ پلی‌الفین با اتصال عرضی تابش به لایه‌ای استاندارد از آن به منظور افزایش استحکام و مهر و موم با کیفیت بسته‌بندی اعمال می‌شود. فیلم شرینک با اتصال عرضی دارای تاییدیه برای تماس مستقیم و بدون واسطه با مواد غذایی است. استفاده از این نوع روکش موجب افزایش طول عمر بسته‌بندی خواهد شد. فیلم شیرینگ پلی‌الفین با اتصال عرضی بهترین گزینه برای کار با ماشین آلاتی با سرعت و فرآیند خروجی بالا است.

کاربرد فیلم شیرینگ پلی الفین با اتصال عرضی

موارد کاربرد فیلم شیرینگ پلی‌الفین با اتصال عرضی کاملا مشابه با موارد مصرف فیلم پلی‌الفین استاندارد است. تنها مزیت پلی‌الفین با اتصال عرضی نسبت به نوع استاندارد استفاده در فرآیندهایی است که سرعت خروجی حائز اهمیت است. همچنین از پلی‌الفین با اتصال عرضی می‌توان برای بسته‌بندی اقلام سنگین استفاده نمود.

مزایای فیلم شیرینگ پلی‌الفین با اتصال عرضی

  • حفظ سطح سلامت و کیفیت مواد غذایی
  • شفافیت بالای بسته‌بندی
  • افزایش سطح استحکام بسته‌بندی
  • استریل بودن
  • دارای تاییدیه FDA
  • افزایش طول عمر بسته‌بندی

معایب فیلم شرینگ پلی‌الفین با اتصال عرضی

فیلم پلی‌الفین با اتصال عرضی در مقایسه با نوع استاندارد خود به دمای بیشتری به منظور مهر و موم شدن و جمع‌شدگی نیاز دارد. این موضوع پلی‌الفین با اتصال عرضی را به گزینه‌ای نامناسب برای بسته‌بندی محصولاتی که به گرما و تغییر شکل حساس هستند نموده‌است. فراهم نمودن دمای بالا برای استفاده از این فیلم نیازمند سطح بالایی از انرژی و هزینه زیاد است.

فیلم شیرینگ پلی اتیلن

در ساخت فیلم شیرینگ پلی‌اتیلن چندین نوع ماده از گروه پلی‌اتیلن با یکدیگر ترکیب شده‌اند. از پلی‌اتیلن به منظور بسته‌بندی محصولات سنگین استفاده می‌شود. فیلم‌های شیرینگ پلی‌اتیلن در چندین نوع رول ساده، رول بغل باز و رول تک لا تولید می‌شود. پیش از خرید اندازه مناسب رول فیلم‌های شیرینگ پلی‌اتیلن باید سایز محصول موردنظر را به دقت اندازه‌گیری نمود. صاحبین صنایع مختلف می‌توانند قطعات و اقلام مورد نظر خود با این پلاستیک شفاف به صورت کاملا جذب‌شده بسته‌بندی کنند.

کاربرد فیلم شیرینگ پلی‌اتیلن

از فیلم شیرینگ پلی‌اتیلن به منظور بسته‌بندی مصالح ساختمانی، بطری‌ها، کنسروها، صنایع بهداشتی استفاده می‌شود. فیلم پلی‌اتیلن به دلیل استحکام و انعطاف بالایی که در برابر آسیب و شرایط جوی به بسته‌بندی می‌بخشد کاربرد گسترده‌ای در شرکت‌های حمل و نقل دارد.

مزایای فیلم شیرینگ پلی‌اتیلن

  • بسته‌بندی با وضوح بالا
  • خاصیت کشسانی بالا
  • خاصیت رنگ‌پذیری
  • مقاومت بالا در برابر انواع آسیب‌ها و پارگی
  • سبک بودن
  • قیمت مناسب
  • انعطاف‌پذیری و استحکام بالا

معایب فیلم شیرینگ پلی‌اتیلن

برای استفاده از فیلم شیرینگ پلی‌اتیلن در کارخانجات مختلف به دستگاه بسته‌بندی شیرینگ نیاز است که این دستگاه‌ها بسیار گران هستند و تهیه آن‌ها برای بسیاری از صاحبین صنایع مقرون به صرفه نیست. فیلم پلی‌اتیلن شیرینگ برای اینکه جمع و کالا جذب شود نیازمند حرارت طولانی مدت است که می‌تواند باعث آسیب دیدن محصولات حساس به گرما و ذوب‌شدن آن‌ها شود. همچنین فیلم پلی‌اتیلن دارای نرخ پایین 15 درصدی انقباض است.

فیلم شیرینگ پلی اتیلن

موارد استفاده از فیلم شیرینگ در صنایع مختلف

در ادامه قصد داریم به معرفی تعدادی از صنایعی بپردازیم که از فیلم شیرینگ برای بسته‌بندی محصولات خود استفاده می‌کنند:

بازی‌ها و کالاهای ورزشی: تولیدکنندگان، خرده‌فروشان و عمده‌فروشان معمولا از فیلم شرینک پی‌وی‌سی به منظور بسته‌بندی کالاهای خود استفاده می‌کنند. همانطور که پیش از این نیز بیان کردیم فیلم شیرینگ پی‌وی‌سی بسیار مقرون به صرفه بوده و برای تشخیص انحراف بسته‌بندی بسیار ایده‌آل است.

صنعت الکترونیک: حفاظت از لوازم و قطعات الکترونیکی در برابر سایش، آسیب‌های زیست‌محیطی و جوی بسیار حائز اهمیت است. در صنعت الکترونیک از فیلم‌های شیرینگ به منظور حفظ ایمنی، حمل‌ونقل و بسته‌بندی سیم‌ها و قطعات حساس الکترونیکی استفاده می‌شود.

صنعت غذا: معمولا به منظور بسته‌بندی مواد غذایی و جلوگیری از نفوذ گردوغبار، حشرات و اکسیژن از فیلم شیرینگ نوع پلی‌الفین استفاده می‌شود. فیلم شرینگ تا حدود زیادی سطح سلامت و کیفیت مواد غذایی را حفظ نموده و ضایعات را کاهش می‌دهد. فیلم استرچ برای بسته‌بندی مواد غذایی مناسب‌تر هست و از فیلم شرینک کمتر برای بسته‌بندی در صنایع غذایی استفاده می‌شود.

صنعت چاپ و محصولات کاغذی: بسیاری از شرکت‌ها برای تشخیص معایب و اشکلات بسته‌بندی و همچنین محافظت از انواع محصولات کاغذی مانند کتاب، مجلات و… از فیلم شیرینگ استفاده می‌کنند.

صنعت لوازم خانگی: بسیاری از تولیدکنندگان و فروشندگان انواع مختلف لوازم‌خانگی به منظور تشخیص دستکاری در روند بسته‌بندی از فیلم‌های شیرینگ استفاده می‌کنند. همانطور که پیش از این نیز بیان کردیم فیلم شیرینگ گزینه مناسبی برای بسته‌بندی محصولات در کنار یکدیگر است.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم شما را با ویژگی‌ها، انواع، کاربردها، مزایا و معایب فیلم شیرینگ آشنا کرده و به جزئیات آن بپردازیم. همانطور که بیان کردیم فیلم شیرینگ در صنایع مختلف کاربرد گسترده‌ای دارد. شما می‌توانید متناسب با نیاز خود جهت خرید نوع مناسب آن اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع فیلم‌های بسته‌بندی با کارشناسان نادی پلاستیک در تماس باشید.

نادی پلاستیک تولید کننده انواع پلاستیک بسته بندی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *