اخبار

انواع مختلف فیلم پلی الیفین شرینک و ویژگی های آنها

انواع مختلف فیلم پلی الیفین شرینک

بیشترین تفاوت میان فیلم پلی الیفین شرینک و سایر فیلم ها مربوط به میزان انعطاف پذیری، میزان مقاومت در برابر سوراخ شدن، ضخامت و نیز قیمت آنها است. اگر می خواهید با کمترین هزینه بهترین نوع فیلم پلی الیفین را برای خود خریداری کنید، بهتر است به مجموعه نادی پک مراجعه کنید. این مرکز قابل اعتماد ترین مکان برای خرید فیلم پلی الیفین است.

 

آشنایی با انواع مختلف فیلم پلی الیفین شرینک و ویژگی های هر کدام

فیلم پلی الیفین شرینک یا فیلم pof از قوی ترین و با کیفیت ترین مواد بسته بندی در دنیا به شمار می رود. این ماده بسیار کاربردی از خانواده ترموپلاست های پلی پروپیلن و پلی اتیلن است. در واقع یک ماده شیمیایی استخراج شده از نفت و گاز طبیعی است.

شکل تولید فیلم پلی الیفین و فیلم پی او اف به صورت پلیمریزاسیون اتیلن و نیز پروپیلن است. مهمترین مزیت و ویژگی فیلم پلی الیفین شرینک تطبیق پذیری و نیز انعطاف پذیر بودن آنها است. این ویژگی به تولید کنندگان اجازه می دهد تا این مواد را برای بسته بندی در دستگاه های شرینک استفاده کنند.

فیلم pof

فیلم pof

پلی الیفین  های امروزی به چهار دسته کاملا مستقل تقسیم می شوند:

  • LDPE (دارای کمترین چگالی بین پلی اتیلن ها)
  • HDPE (دارای بالاترین چگالی بین پلی اتیلن ها)
  • LLDPE (دارای کمترین چگالی و یک پلی اتیلن خطی)
  • PP (پلی پروپیلن)

هر کدام از این مواد خواص و ویژگی های مخصوص به خود را دارند و به صورت شفاف یا مات و با انعطاف پذیری متفاوت تولید می شوند، ما در ادامه به صورت مختصر شما با ویژگی های هر کدام از این چهار ماده پلی الیفین آشنا می کنیم.

  • LDPE (دارای کمترین چگالی بین پلی اتیلن ها): معمولا LDPE ها با چگالی مخصوص خود یعنی 0.910-0.940 g/cm3 شناخته می شوند. این نوع ماده به صورت متوسط می تواند دمای ۸۰ درجه سانتیگراد را تحمل کند، البته به صورت کوتاه مدت می تواند دمای ۹۵ درجه سانتیگراد را تحمل نماید. این مواد به شکل شفاف یا مات و با انعطاف پذیر بالایی در بازار وجود دارند.
  • LLDPE (دارای کمترین چگالی و یک پلی اتیلن خطی): این نوع مواد، معمولا به شکل خطی و با الفین های زنجیره بلندتر و یا کوپلیمریزاسیون اتیلن ساخته می شوند. مهمترین خصوصیات این نوع ماده استحکام کششی آن و نیز ضربه پذیر بودن آن است. علاوه بر اینها LLDPE می تواند در برابر سوراخ شدن مقاومت خوبی نسبت به LDPE ها داشته باشد. این ماده کشش خوبی نیز دارد، بنابراین برای تولید فیلم پلی الیفین شرینک نازک گزینه ایده عالی است. در مجاورت با مواد شیمیایی نیز آسیب نمی بیند و می توانید در این محل ها به خوبی از آن استفاده کنید. بیشترین مشکل LLDPE ها پردازش سریع آنها است.
  • HDPE (دارای بالاترین چگالی بین پلی اتیلن ها): مهمترین ویژگی HDPE ها نسب کم چگالی به قدرت بالای آنها است. بنابر آزمایشات انجام شده در آزمایشگاه، چگالی این ماده حدود از ۰.۹۳ تا ۰.۹۷ گرم در سانتی متر مکعب است،گاهی اوقات نیز این عدد به ۹۷۰ کیلوگرم در متر مکعب تغییر پیدا می کند. این ماده انشعابات کمی در مقایسه با سه مورد دیگر دارد. باید گفت نیروهای بین مولکولی این ماده به نسبت بیشتر و قوی تر از سه مورد دیگر است. در نتیجه این ماده سخت تر و مات تر است به همین دلیل می تواند در دمای ۱۲۰ درجه سانتی گراد را به خوبی تحمل نماید. فیلم پلی الیفین شرینک از نوع HDPE یک گزینه ایده آل برای بسته بندی محصولات سخت و سنگین است.
  • PP (پلی پروپیلن): یک فیلم کم چگالی است و معمولا با چگالی مخصوص خود یعنی ۰.۸۹۵ تا ۰.۹۲ گرم در سانتی متر مربع شناخته می شوند. خواص مکانیکی آن در مقایسه با مواد پلی اتیلن (PE) بیشتر است. این ماده مقاومت حرارتی خوبی دارد اما در مقابل مواد شیمیایی کمی ضعیف و آسیب پذیر است. همانند سه گزینه قبلی پلی پروپیلن انعطاف پذیر است و مقاومت بالایی دارد.
فیلم پی او اف

فیلم پی او اف

 

کاربردها و ویژگی های خاص انواع مختلف فیلم پلی الیفین شرینک

هر کدام از شرینک پلی افلین ها کاربرد خاص خود را دارند و بنابر نیاز بخش های صنعتی طراحی و تولید شده اند. ما قرار است در ادامه این مقاله به چند مورد از فیلم پلی الیفین شرینک اشاره کنیم و به کاربرد آنها بپردازیم.

LDPE: این ماده یک فیلم چسبنده است و مهمترین کاربرد آن بسته بندی انواع مختلف کیسه های مواد شیمیایی، کیسه های صنعتی سنگین، محصولات دامی و کشاورزی، پوشش انواع کابل برق، پوشش های مواد کاغذی و کارتن و غیره است.

LLDPE: این ماده یک فیلم کششی بسیار مقاوم است و مهمترین کاربرد آن بسته بندی محصولات صنعتی مانند، ظروف دیواره نازک و کیسه های سنگین، متوسط و کوچک است.

HDPE: مناسب ترین گزینه برای بسته بندی جعبه ها و بطری های نوشیدنی، ظروف یکبار مصرف غذا، اسباب بازی کودکان، لوازم دست ساز، لوله ها و وسایل خانه استفاده نمود (این ماده را می توان برای بسته بندی انواع مختلف محصولات غذایی، مواد شوینده، لوازم آرایشی استفاده نمود).

 

PP: ایده آل ترین گزینه برای بسته بندی مواد غذایی مختلف مانند ماست و سایر محصولات لبنیاتی، چمدان، لوازم آشپزخانه و لوله، بسته بندی های شیرین و میان وعده، الیاف فرش، مبلمان باغ، بسته بندی و لوازم پزشکی، ظروف ضد مایکروویو.

فیلم پلی الیفین شرینک با انعطاف پذیری خوبی که دارد می تواند با حرارت کنترل شده روی هر چیزی را که می خواهید پوشانده و آن را محکم جمع کند. همان طور که متوجه شدید انواع مختلفی از فیلم های بسته بندی در دنیا وجود دارد. برخی از کاربردهای معمولی بسته بندی برای بسته بندی غذا، انواع محصولات روزمرگی و محصولات صنعتی، انواع جعبه، اسباب بازی، کتاب، مواد شوینده و غیره است.

فیلم پلی الیفین شیرینگ

فیلم پلی الیفین شیرینگ

 

بهترین و مناسب ترین فیلم شرینک کدام است؟

در حال حاضر سه پوشش اصلی برای بسته بندی مواد کوچک و بزرگ برای محافظت و ایمن سازی در محیط های خرده فروشی و تولیدی استفاده می شود که عبارتند از:

  • پلی وینیل کلراید (PVC)
  • پلی اتیلن (PE)
  • پلی الفین (POF)

هر کدام از این فیلم ها دارای قابلیت ها و ویژگی های متفاوتی هستند که آنها را برای کاربردهای خاص مناسب می سازد.

شاید بپرسید تفاوت های اصلی بین این نوع فیلم ها چیست؟ و این که بهترین انتخاب برای بسته بندی محصولات شما کدام است؟ پیشنهاد می کنم مطالب زیر را بخوانید تا متوجه شوید.

موادی که به عنوان فیلم بسته بندی شناخته می شوند، در واقع یک پلاستیک شفاف یا مات است که برای بسته بندی میلیون ها محصول در سراسر جهان از مواد غذایی گرفته تا مواد صنعتی استفاده می شود. فیلم های بسته بندی را بسته بندی کوچک می نامند برای این که هنگام قرار گرفتن در معرض حرارت، اطراف محصول بسته بندی شده جمع می شود.

شیرینگ پلی الفین

شیرینگ پلی الفین

 

هر یک از این سه ماده بسته بندی را می توان به صورت چند لایه با مواد افزودنی مختلف و با ویژگی های خاص برای ماندگاری یا ظاهر زیبا مورد استفاده قرار داد. فیلم های بسته بندی را می توان به شکل های مختلف مانند، کیسه ها، نوار و غیره تبدیل کرد و نوعی محافظت مقاوم در برابر عناصر محیطی برای محافظت از کالاهای  بسته بندی شده اضافه کرد. اگر مطمئن نیستید که از بسته بندی ایده آل برای برنامه خود استفاده می کنید، می توانید  در اینجا با مجموعه نادی پک تماس بگیرید:

بیشترین تفاوت میان فیلم پلی الیفین شرینک و سایر فیلم ها مربوط به میزان انعطاف پذیری، میزان مقاومت در برابر سوراخ شدن، ضخامت و نیز قیمت آنها است.

بهترین انتخاب فیلم پلی الیفین شرینک برای شما به نیاز های بسته بندی شما بستگی دارد. ممکن است محصولات صنعتی بسته بندی کنید یا مواد غذایی، بنابراین باید متناسب با نیاز خود فیلم شرینک را انتخاب کنید.

اگر می خواهید با کمترین هزینه بهترین نوع فیلم پلی الیفین را برای خود خریداری کنید، بهتر است به مجموعه نادی پک مراجعه کنید. این مرکز قابل اعتماد ترین مکان برای خرید فیلم پلی الیفین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *