اخبار

فیلم پی وی سی شرینک چیست؟

فیلم پی وی سی شرینک

فیلم شرینک پی‌وی‌سی دارای شفافیت، شرینکیج عالی و استحکام بالاست. تولیدکننده‌ گان این نوع فیلم، می‌توانند به راحتی بر حسب نیاز کاربران میزان شرینکیج یا جمع شوندگی آن را تنظیم کنند که همین موضوع کاربرد بالایی به فیلم داده است.

فیلم شرینک پی‌وی‌سی همان فیلم حساس به حرارت است که از پلاستیک پلیمری ساخته شده است. ساختار این ماده متشکل از مخلوطی از رزین پی‌وی‌سی و بیش از ۱۰ ماده دیگر است. زمانی که این فیلم حرارت داده می‌شود، قسمتی که تحت حرارت است، منقبض یا به اصطلاح شرینک می شود. گرما را می‌توان از طریق سشوار حرارتی (برقی) و تونل حرارتی یا تونل شرینک به فیلم داده و آن را تا حدود زیادی شرینک نماید

مقاومت بالا در برابر نفوذ آب و رطوبت و عدم تبادل اکسیژن، قیمت مناسب و کاربردهای گسترده این فیلم موجب استقبال خوب تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان و مصرف‌‌کنندگان شده است.

اطلاعاتی درباره فیلم شرینک پی‌وی‌سی

  • این فیلم یکی از برترین و متداول‌ترین ابزار بسته‌بندی درکل جهان و ایران است.
  • بدلیل فرمولاسیون ویژه تولید در برابر حرارت و سرمای بالا مقاومت بسیار خوبی دارد. در واقع در حرارت بالا ذوب یا چروکیده و در سرمای زیاد خشک و شکننده نمی‌شود.
  • انعطاف‌پذیری و مقاومت بالایی در برابر پارگی و سوراخ شدن دارد.
  • فیلم های شرینک پی‌وی‌سی بالاترین استانداردها را دارند و تمام نیازهای مصرف‌کننده را پوشش می‌دهند.
  • کاربردهای فیلم شرینک پی‌وی‌سی نادی پلاستیک آریا شامل بسته ‌بندی سی‌دی/دی ‌وی ‌دی، جعبه‌های بازی، نرم‌افزارها، آرایشی بهداشتی-دارویی ، شیرینی و شکلات و سایر مواد خوراکی و غیرخوراکی به عنوان بسته بندی نهایی است.
  • تکنولوژی بالای تولید در نادی پلاستیک آریا، از ایجاد بقایای کربن روی دوخت جلوگیری کرده در نتیجه باعث طولانی شدن عمر تیغه دوخت دستگاه می گردد
  • بدلیل شرینکیج بالا یا جمع شوندگی محصول نادی پلاستیک آریا با کمترین حرارت جمع و به محصولات حساس مانند شکلات آسیبی نمی رساند.
  • مهمترین نکته ای که این محصول نادی پلاستیک آریا دارد قابلیت  بازیافت‌ آن است که با اعمال  و شرایط خاص کاملا می توان آن را بازیافت کرد و این ویژگی بسیار مهمی است .

 ویژگی‌های فیلم شیرینگ پی‌وی‌سی

فیلم شرینک پی‌وی‌سی ، براق و شفاف بوده و یکی از بهترین و اقتصادی‌ترین فیلم های بسته‌بندی در بازار رقابتی امروز است. همین براق بودن و شفافیت، جذابیت کاربردی بسیاری به آن داده است. از طرفی شفافیت بالا همراه با شرینکیج متناسب با اندازه محصول، برای تولید کنندگان مطلوب بوده و در صنعت بسته بندی و تولیدکنندگانی که نسبت به بسته بندی و عرضه ی محصول حساس هستند می‌تواند بسته‌بندی ای زیبا و بدون چین و چروک در اختیار مصرف کنندگان نهایی قرار دهد.

استحکام مکانیکی و مقاومت بالای  آن در برابر پارگی،علاوه بر محافظت خوبی که از محصولات دارد، موجب بسته‌بندی ای مطمئن در همه اشکال می‌شود.

به علاوه این فیلم قابلیت ساخت با حداقل و حداکثر MD/TD به نسبت ۱۰ به ۵۰ شرینک ساخته می‌شوند. همین ویژگی باعث می‌شود فیلم شرینک پی‌وی‌سی در دمای پایین هم به راحتی شرینک می شود.

کاربردهای فیلم شرینک PVC 

این فیلم در سه حالت دستی، نیمه‌ اتومات و تمام‌ اتومات قابل استفاده می باشد. کاربرد اصلی آن‌ها در بسته‌بندی بر اساس ویژگی‌های محصول است. محصولاتی مانند اسباب‌بازی‌ها، عطرها، کاست‌های ویدئویی، لوازم جانبی کامپیوترها، لوازم تحریر، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوزام الکترونیکی، غذایی، شکلات و… با استفاده از این نوع فیلم ها به راحتی قابل‌بسته‌بندی هستند.

تولید‌کنندگان و کسب ‌وکارها نیز تمایل بیشتری به استفاده از فیلم شرینک پی‌وی‌سی نادی پلاستیک برای بسته‌بندی محصولات خود پیدا کرده‌اند. چرا که کالای بسته‌بندی‌شده، فارغ از هر چند باری که مشتری به محصول دست می‌زند، هیچ گونه آسیبی نخواهد دید.

این روش بسته‌بندی، این حس را به خریدار القا می‌کند که فرایند بسته‌بندی بدون دخالت انسان و کاملاً کارخانه‌ای انجام شده است. همین ویژگی تأثیر روانشناختی بسیاری در مصرف‌کننده دارد. به علاوه به دلیل ظاهر زیبا و شیک،  از آن برای بسته‌بندی سبد هدایا در مراسم و میهمانی‌ها هم استفاده می‌شود.

یکی دیگر از ویژگی‌های فیلم شرینک پی‌وی‌سی نادی پلاستیک آریا بافت انعطاف‌پذیر و در عین حال مستحکم آن است که موجب سادگی و سرعت بالای بسته‌بندی و شرینک می‌شود. همچنین هم در ماشین‌آلات قدیمی و هم ماشین‌آلات جدید قابل‌استفاده است.

امروزه نادی پلاستیک آریا به دلیل سادگی شرینک در دمای پایین این فیلم منجر به استفاده از آن در بسته‌بندی محصولات شیمیایی، صابون، سخت افزارها و تجهیزات ورزشی و حتی شیرینی و شکلات شده است. شفافیت بالا، یکدستی بسته‌بندی، و ضد رطوبت و گردوغبار بودنش، ارزش کالا را به‌طور چشم‌گیری افزایش می‌دهد. از کاربردهای دیگر این نوع فیلم ( فیلم استرچ و فیلم شیرینگ ) در بسته‌بندی سبدهای هدیه در بخش سوپرمارکت و فروش ویژه محصولات به صورت پکیج – در رستوران ها در بخش تحویل یا Delivery   و قرار گرفتن چند محصول مختلف در کنار هم در اندازه های مختلف می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *