اخبار

مهمترین کاربرد فیلم پلی الیفین شرینک

مهمترین کاربرد فیلم پلی الیفین شرینک

فیلم پلی الیفین شرینک چیست؟

فیلم پلی الیفین شرینک یک نوع فیلم نیمه شفاف یا ورق پلاستیک پلیمری است که برای بسته بندی میلیون ها کالای خوراکی و غیرخوراکی در بخش تولید استفاده می شود. این نوع محصول را  بسته بندی جمع شونده نیز می گویند زیرا هنگام قرار گرفتن در معرض گرما جمع می شود و از محصول مورد نظر محافظت می کند. این مواد طرفداران زیادی در سراسر جهان جهان دارد.

فیلم پلی الیفین شرینک نقش مهمی در بسته بندی و توزیع محصولات دارد. در حال حاضر دو نوع اصلی فیلم POF در بازار وجود دارد، پلی اتیلن و پلی پروپیلن. این دو مورد خود به چندین درجه و برای کاربردهای مختلف تقسیم می شوند.درک تفاوت در خصوصیات و کاربردهای فیلم پلی الیفین به شما کمک می کند تا بتوانید مناسب ترین آن را برای نیاز خود تهیه کنید.

از فیلم پلی الیفین تقریباً برای هر نوع کاربردی استفاده می شود. اساساً، برای محافظت و بسته بندی یک محصول واحد یا بسته بندی چندین محصول با هم استفاده می شود.

کاربردهای مختلفی برای فیلم پلی الیفین شرینک وجود دارد. برخی از کاربردهای متداول آن عبارت است از:

  • بسته بندی مواد غذایی
  • بسته بندی سبدهای هدیه
  • بسته بندی جعبه ها
  • بسته بندی اسباب بازی ها
  • بسته بندی کتاب ها
  • بسته بندی وسایل ورزشی
  • بسته های چاپی
  • بسته بندی مواد آرایشی
  • بسته بندی محصولات بهداشتی
  • بسته بندی محصولات کشاورزی
فیلم پی او اف

فیلم پی او اف

 

فیلم پلی الیفین شرینک مزایای زیادی دارد که مهمترین آن عبارت است از:

  • وضوح و براقیت استثنایی
  • متعادل بودن در همه جهات
  • قابلیت ماشینکاری و مقاومت در برابر حرارت پیشرفته
  • ایمنی مواد، غیر سمی و کاملا بی اثر
  • پایداری عالی، با افزایش سن یا دمای انجماد تغییر رنگ داده و یا شکننده نمی شود
  • مهر و موم محکم و بدون سوراخ
  • تحت دامنه وسیع دمای انقباض عمل می کند
  • خطر زیست محیطی ندارد و قابل تجزیه است

 

فیلم پلی الفین از چه ساخته شده است؟

همانطوری که گفته شد فیلم پی او اف، نوعی پلاستیک است که برای بسته بندی محصولات اعم از خوراکی و غیر خوراکی کاربرد دارد. پلی الفین در واقع گروهی از هیدروکربن ها است، یعنی ترکیبات آن حاوی اتم های هیدروژن [H] و کربن [C] است. این ماده غالباً از گاز طبیعی یا از ترکیبات کم وزن مولکولی نفت حاصل می شود.

شرینک پلی افلین به عنوان یک ترموپلاستیک محبوب است زیرا قالب گیری، شکل دهی آن بسیار آسان است و می توان آن را به راحتی و با تکرار فرآیند گرمایش، قالب گیری و خنک سازی بارها و بارها تغییر شکل داد. POF همچنین دارای چندین ویژگی خوب دیگر است که باعث می شود ایمنی آن بیشتر از PVC باشد.

فیلم پلی الیفین شیرینک

فیلم پلی الیفین شیرینک

 

فیلم پی او اف به دلایل مختلف، از جمله بوی کمتر در هنگام آب بندی، مهر و موم قوی تر و ذخیره سازی انعطاف پذیرتر، نسبت به سایر مواد بسته بندی بیشتر مورد استفاده صنایع قرار می گیرد. مسئله مهم تر این است که فیلم پلی الیفین شرینک کلر ندارد. بنابراین، آنها گاز کلرید هیدروژن تولید نمی کنند. علاوه بر این این نوع مواد فاقد هرگونه نرم کننده هستند به همین دلیل درجه حرارت بالایی را می توانند تحمل کنند.

فیلم pof را می توان در دامنه وسیعی از دما نگهداری کرد و در محیط های مختلف مانند فیلم PVC سخت و نرم نمی شود.

 

فیلم پلی الفین چه استفاده ای در صنعت دارد ؟

در حال حاضر پلاستیک پلی الفین ماده اصلی برای بسته بندی است، زیرا سبک و مقرون به صرفه است. پیش از این، PVC  ماده ای بود که در بازار محبوب بود اما امروزه دیگر چنین نیست و فیلم پلی الفین جایگزین مناسبی برای PVC ها شده است.

شیرینگ پلی الفین

شیرینگ پلی الفین

 

پیشرفت در علم و آگاهی نسبت به بهداشت اجتماعی، محیط زیست منجر به ایجاد فیلم پلی الیفین شرینک شد. اکنون POF محبوب ترین پلاستیک بسته بندی جمع کننده است که در طیف وسیعی از صنایع استفاده می شود.

موارد معمول استفاده از فیلم پلی الیفین شرینک بسیار گسترده است. فیلم پلی الفین اغلب در عملیات با خروجی بالا استفاده می شود. همچنین می تواند برای محصولات سنگین تر استفاده شود. یک فیلم کوچک پلی الفین می تواند به درستی بسته بندی محصولات شما را انجام دهد.

فیلم pof، به دلیل سرعت جمع شدن بالا، شفافیت و درخشندگی یکی از بهترین پلاستیک های بسته بندی در بازار است. علاوه بر این، این فیلم مقاومت زیادی در برابر شکستگی، ضربه یا پارگی دارد و یک محصول مناسب و مجاز برای استفاده در بسته بندی مواد غذایی و محصولات صنعتی است.

فیلم پلی الیفین شرینک بسیار کشسان است و کاملاً با سطح محصول بسته بندی شده سازگار است. همچنین دارای سطح محکم و کاملاً صاف و بدون چین و چروک است. دارای یک مهر و موم فوق العاده قوی است. این مواد برای بسته های تبلیغاتی نیز ایده آل هستند.

فیلم پلی اولیفین

فیلم پلی اولیفین

 

تفاوت PVC و پلی الفین چیست؟

در حال حاضر اکثر صنایع از سه ماده اصلی که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد، برای محافظت و ایمن سازی محصولات خود  استفاده می کنند. این سه ماده در زمان های مختلف جزو متداول ترین مواد برای بسته بندی انواع کالاها به شمار می رفتند. این سه ماده عبارت هستند:

  • پلی وینیل کلراید (PVC)
  • پلی اتیلن (PE)
  • پلی الفین (POF)

هر یک از این مواد قابلیت ها و خصوصیات مختلفی دارند و  برای کاربردهای خاص طراحی و تولید شده اند. اما شاید بپرسید، تفاوت اصلی این نوع مواد بسته بندی چیست؟  و بهترین گزینه برای نیاز بسته بندی شما کدام است؟

مواد بسته بندی پی وی سی(پلی وینیل کلراید) یکی از متداول ترین مواد بسته بندی در جهان است، که به دلیل داشتن وزن سبک و قابلیت های چند منظوره و ارزان قیمت بودن همواره مورد استفاده اکثر تولید ها قرار گرفته است. البته این مواد همواره در معرض خطرات آتش سوزی قرار دارند و البته در برخی مواقع نیز برای سلامتی انسان نیز مضر هستند.

به طور کلی مواد پی وی سی سفت و سخت و نیز با دوام هستند، و در بسیاری از برنامه ها از جمله پروژه های ساختمانی و محصولات ظروف خانگی استفاده می شوند. از نظر بسته بندی، PVC در برنامه های سخت بهترین عملکرد را دارد. پلی وینیل کلراید ترکیبی از سه عنصر کربن، هیدروژن و کلر است و به خوبی در برابر عناصر محیطی مقاوم است.

فیلم پلی الیفین شرینک در مقایسه با PVC عملکرد بهتری دارد.  پی وی سی به دلیل بوی مضر و شدیدی که با گرم شدن خود آزاد می کند، زیاد برای بسته بندی محبوب نیست، و معمولا از آن در مکان های دارای تهویه مناسب استفاده می کنند. به دلیل ترکیب شیمیایی و تولیدات جانبی مضر موجود در هنگام ایجاد و تجزیه آن، پی وی سی در بسیاری از کشورها ممنوع شده است.

اما در عوض فیلم پلی الیفین شرینک یک بسته بندی جمع کننده فوق العاده با دوام و متنوع است. این مواد در بسیاری از کاربردها جایگزین PVC شده اند. همچنین فیلم pof، یک ماده ایمن برای مواد غذایی مورد تأیید FDA است.  به دلیل وضوح خارق العاده و مقاومت کششی بالا، مواد پلی الفین بهترین و ایده آل ترین گزینه برای بسته بندی محصولات صنعتی و غذایی هستند.

فیلم پلی الیفین شرینک را می توانید در ضخامت های مختلف و متناسب با نیاز خود از مراکز فروش مانند مجموعه نادی پک تهیه کنید. نادی پک بهترین مجموعه ارائه دهنده  فیلم پلی الیفین ارزان قیمت با تضمین کیفیت است. شما می توانید از مجموعه نادی پک به صورت آنلاین خرید خود را انجام دهید، فقط کافیست به وب سایت نادی پک مراجعه کرده و فیلم پلی الیفین را در ضخامت های کمتر از ۰.۳۵ میل یا بیشترسفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *