اخبار

کاربرد نایلون های حباب دار در خانه + انواع نایلون های حباب‌دار 

کاربرد نایلون های حباب دار در خانه

یکی از پرکاربردترین متریال‌های بسته بندی، نایلون‌های حباب دار نام دارند. این نوع مواد پلاستیکی به دلیل داشتن ساختاری بسیار مقاوم و مستحکم همواره در بسته بندی محصولات و اقلام مختلف استفاده می‌شوند. پلاستیک‌ها یا نایلون‌های حباب دار در بسیاری از موارد در محافظت از لوازم حساس و شکننده استفاده می‌شوند، افزون بر موارد فوق این مواد بسته بندی در بخش‌های دیگر به خصوص در خانه‌ها و منزل‌ها کاربرد بسیار گسترده‌ای دارند. 

این نوع نایلون‌ها به دلیل داشتن حباب‌های متعدد در سطح خود همواره اثرات ناشی از ضربه‌های محکم و فشارات متعدد را دفع کرده و باعث می‌شوند تا به محتویات بسته بندی هیچ گونه آسیبی وارد نشوید، به همین دلیل از نایلون‌های حباب دار در کارهای خانه همچون اسباب‌کشی و… استفاده می‌شود. 

اگر شما نیز تا به حال از این نایلون‌ها در بسته بندی مواد و ظروف خانه خود استفاده نکرده‌اید بهتر است با ما تا آخر این مقاله همراه شوید، چراکه در ادامه درباره کاربرد نایلون‌ های حباب‌دار در خانه، توضیحات کاملی را ارائه می‌دهیم تا شما نیز با این متریال‌های بسته بندی بسیار پرکاربرد و خاص آشنا شوید. 

کاربرد نایلون های حباب دار در خانه 

نایلون حباب دار چیست؟ 

قبل از پرداختن به موضوع اصلی، یعنی کاربرد نایلون‌های حباب‌دار در خانه ابتدا در مورد ماهیت نایلون‌های حباب‌دار توضیحاتی را ارائه می‌دهیم. نایلون حباب‌دار در حقیقت یک ضربه گیر ارزان‌قیمت و بسیار کاربردی است. این نوع پلاستیک از یک لایه نایلون به همراه مقداری هوای پر شده در داخل حباب‌ها تشکیل شده است که می‌توانید انواع ضربه‌های مختلف و همچنین فشارها را تحمل کند. 

در حقیقت وجود هوا در داخل حباب‌های این نایلون‌ها باعث می‌شود تا اثرات ناشی از فشار و ضربه تا حد زیادی خنثی شود. اگر دقت کرده باشید در بسته بندی بسیاری از لوازم خانگی، لوازم یدکی حساس و مهم، ظروف شیشه‌ای و… از این نوع بسته بندی‌ها استفاده می‌شود. 

به عبارتی این نوع بسته بندی‌ها به عنوان کاور در بسته بندی‌های اولیه و ثانویه استفاده می‌شوند تا ضریب ایمنی کالاها در مراحل حمل و نقل، توزیع و بارگیری به میزان زیادی افزایش یابد. 

کاربرد نایلون‌های حباب‌دار در خانه و مزایای استفاده از آن‌ها 

وجود حباب‌ها در این نوع نایلون‌ها حباب‌دار باعث می‌شود تا حالت نرم و بالشتی داشته و همواره در بسته بندی‌های ظریف و خیلی حساس استفاده شوند. بسیاری از خانم‌های خانه دار در بسته‌بندی لوازم حساس همچون ظروف شیشه‌ای و شکستنی از کارتن‌ها و جعبه‌های مقوایی استفاده می‌کنند، استفاده از این نوع بسته بندی‌ها هیچ گونه تضمین حفظ سلامت لوازم را نداشته و با کوچک‌ترین ضربه و فشاری موجب بروز شکستگی در لوازم و ظروف شیشه‌ای می‌شوند. 

بهترین متریال بسته‌بندی برای محافظت از لوازم حساس و شکننده در منزل استفاده از نایلون‌‌های حباب‌دار است. در حقیقت یکی از موارد کاربرد نایلون‌های حباب دار در منزل بسته بندی لوازم و ظروف شیشه‌ای است. 

بسته بندی لوازم دکوراسیون گران‌قیمت در خانه با نایلون‌های حباب‌دار 

یکی دیگر از موارد کاربرد نایلون‌های حباب‌دار در خانه بسته‌بندی سریع، کم‌هزینه و ایمن لوازمی چون مبل، میز، کمد و… است. نایلون‌های حباب‌دار به دلیل داشتن حباب‌های محتوی گاز بهترین گزینه برای محافظت از مبل‌ها و لوازم چوبی در طی اسباب‌کشی و حمل و نقل هستند. 

همان گونه که می‌دانید جدای از هزینه اسباب‌کشی به منزل، بسته بندی لوازم منزل نیز هزینه‌های زیادی را برای افراد دارند، اما خوشبختانه با کشف و اختراع نایلون‌های حباب‌دار این مشکل حل شده و شما می‌توانید با صرف هزینه بسیار کمی بهترین متریال بسته‌بندی یعنی نایلون حباب‌دار را برای بسته‌بندی ایمن لوازم مبلمان خود خریداری کنید. 

بسته بندی ظروف چینی با نایلون های حباب دار 

ظروف چینی از جمله لوازم حساس و پرکاربرد در خانه‌ها هستند، البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که این ظروف از جمله لوازم گران‌قیمت خانه بوده و باید در استفاده و نگهداری از آن‌ها توجه بسیاری داشت. 

اگر شما هم مانند بسیاری از بانوان خانه‌دار قصد دارید تعدادی از این ظروف را در یک پلاستیک بسته بندی مناسب قرار داده و از آن‌ها نگهداری کنید؛ نایلون‌های حباب‌دار بهترین گزینه انتخابی برای شما هستند. همان‌گونه که در مطالب بالا گفته شد این نوع بسته بندی‌های پلاستیکی به دلیل داشتن حباب‌های متعدد در سطح خود اثرات ناشی از ضربه را دفع می‌کنند. 

البته اگر دوست دارید تا ظروف و لوازم چینی خود را با کاغذهای بسته بندی بپوشانید، بهتر است از یک لایه نایلون یا پلاستیک حباب دار استفاده کرده و سپس لوازم چینی خود را در مکان مورد نظر قرار دهید. 

بسته بندی ظروف چینی با نایلون حباب دار 

بسته بندی دورتادور گلدان‌ها با نایلون‌های حباب‌دار 

اگر شما هم به گلدان‌ها و وجود گیاهان و گل‌های مختلف در خانه خود علاقه دارید، بهتر است از این لوازم به شکلی مناسب و اصولی نگهداری کنید، چرا که بسیاری از گلدان‌های شیشه‌ای، کریستالی، سرامیکی و حتی پلاستیکی در اثر افتادگی و ضربه دچار شکستگی شده و در نهایت غیر قابل استفاده می‌شوند. 

یکی دیگر از موارد کاربرد نایلون‌های حباب‌دار در خانه بسته‌بندی دورتادور گلدان‌ها با استفاده از این نوع پلاستیک‌ها است. در حقیقت شما با پوشاندن این گلدان‌ها با نایلون‌های حباب دار هنگام بسته‌بندی می‌توانید از سلامت فیزیکی آن‌ها اطمینان خاطر را کسب کنید. 

البته برای بسته‌بندی اصولی گلدان‌ها ابتدا با استفاده از کاغذ بسته‌بندی به عنوان لایه اول آن‌ها را پوشانده و سپس یک لایه نایلون حباب‌دار را دورتادور این گلدان‌ها بکشید. 

بهترین وسیله برای حفظ حالت اولیه کیف‌ و کفش 

یکی از موارد کاربرد نایلون‌های حباب‌دار در خانه که همواره به آن توجه زیادی می‌شود، پر کردن داخل کیف و کفش به وسیله این متریال‌های بسته بندی است. بسیاری از خانم‌های خانه‌دار به دنبال لوازمی نرم برای پرکردن داخل کیف و کفش‌هایی هستند که از آن‌ها به ندرت استفاده می‌کنند.

پلاستیک‌ها و نایلون‌های حباب‌دار بهترین گزینه انتخابی برای پرکردن داخل کیف و کفش‌ها هستند، این نوع مواد پلاستیکی در حقیقت به دلیل داشتن خاصیت انعطاف‌پذیری و ضخامت بالا می‌توانند فرم و شکل اولیه کیف و کفش شما را حفظ کنند. 

بهترین وسیله برای نگه‌داشتن گل روی آب 

افزون بر موارد فوق بهتر است از کاربرد نایلون‌های حباب‌دار در منزل به خصوص در بخش ترفندهای تزئینی و زیبایی نباید غافل شویم. ترفندهای بسیاری برای ماندن گل روی آب مخصوصا گل‌های مصنوعی وجود دارد، اما بسیاری از این ترفندها پرهزینه بوده و به مرور زمان تاثیر اولیه خود را از دست می‌دهند.

در حالی که نایلون‌های حباب‌دار می‌توانند گل‌ها را به مدت طولانی‌تری روی آب نگه دارند. برای انجام این کار ابتدا یک مربع کوچک از این نایلون‌ها را برش داده و سپس شاخه گل را از وسط آن عبور دهید، حالا این شاخه گل را در داخل گلدان پر از آب قرار دهید تا شاهد شناور شدن آن شوید. 

ساخت بالشتک کمری طبی با صرف هزینه‌ای بسیار کم 

از دیگر موارد کاربرد نایلون‌های حباب‌دار در خانه می‌توان به ساخت بالشتک کمری طبی و کم‌هزینه اشاره کرد. در حقیقت شما با استفاده از یک رول نایلون حباب‌دار باکیفیت و درجه یک می‌توانید یک بالشتک طبی بسازید. برای انجام این کار یک رول نایلون حباب‌دار برداشته و آن را رول کرده و سپس به طناب آشپرخانه را از مرکز آن عبور دهید، سپس آن را با نوار چسب محکم ببندید. حال بالشتک طبی شما آماده است، می‌توانید آن را به ناحیه کمر صندلی ببندید تا به هنگام نشستن روی صندلی وضعیت کمر شما در حالت استاندارد قرار گیرد. 

انواع نایلون حباب دار 

نایلون‌های حباب دار در ضخامت‌ها و انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند، البته این نوع متریال‌ها بسته بندی توسط شرکت‌های بسیاری تولید می‌شوند.

شرکت نادی پلاستیک نیز یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین شرکت‌های تولید کننده انواع نایلون حباب دار است. در این شرکت نایلون حباب دار معمولی، دوبعدی، سه‌بعدی، دولایه حباب درشت، سه‌لایه حباب درشت، و سه لایه حباب ریز با استفاده از باکیفیت‌ترین و مرغوب‌ترین مواد اولیه ساخته می‌شود. 

تولید انواع نایلون حباب دار در شرکت نادی پلاستیک 

سخن پایانی 

نایلون‌های حباب دار یکی از پرکاربردترین و در عین حال ارزان‌ترین متریال‌های بسته بندی هستند. این نوع نایلون‌ها و پلاستیک‌ها در بسته بندی لوازم گران‌قیمت و حساس کاربرد بسیار گسترده‌ای دارند. ما در این مقاله در مورد یکی از موارد استفاده گسترده این نوع مواد یعنی کاربرد نایلون های حباب دار در خانه اطلاعات کاملی را به اشتراک گذاشتیم تا شما بتوانید از این بسته بندی‌ها پلاستیکی به شکلی بهینه و کاربردی استفاده کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *