دستهبندی نشده

همه چیز درباره کلیشه نایلون

همه چیز درباره کلیشه نایلون

امروزه در صنعت نایلون تعداد کثیری از کارها به صورت چاپ دار انجام می‌شوند. کلیشه چاپ از جمله روش‌هایی است که به منظور حک کردن یا همان چاپ طرح مورد نظر روی متریال‌های مختلف استفاده می‌شود. کلیشه نایلون یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای چاپ کیسه‌های نایلونی و لفاف بسته بندی است.

چاپ کلیشه نایلون انواع مختلفی دارد که هر کدام حاوی مزایا و معایب خاصی هستند. تاریخچه استفاده از چاپ کلیشه پلاستیک و نایلون به قرن 18 میلادی باز می‌گردد! در ادامه این مطلب در مورد خود کلیشه و روش کلیشه نایلون توضیحات کامل و جامعی را ارائه می‌دهیم.

کلیشه نایلون

منظور از کلیشه چیست؟

کلیشه در اصل قالبی است که در فرایند چاپ بر روی سطح مورد نظر قرار داده می‌شود. با استفاده از قالب کلیشه فرایند چاپ به کمک رنگ و اعمال فشار روی سطح مورد نظر انجام می‌شود. اما نوع کلیشه نایلون نیز متداول‌ترین نوع چاپ است.

چاپ کلیشه نایلون چیست؟

یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای چاپ کیسه‌های نایلونی و پلاستیکی چاپ کلیشه است. در حقیقت از این روش در پلاستیک‌های مختلف بسته بندی استفاده می‌شود. هدف اصلی از چاپ کلیشه نایلون بهبود سطح کیفی بسته بندی و به نوعی ارائه بهترین و باکیفیت‌ترین بسته بندی‌های چاپ شده پلاستیکی است.

انواع کلیشه نایلون

کلیشه‌های نایلون از نظر جنس و متریال به انواع مختلف زیر تقسیم می‌شوند:

  • کلیشه نایلون ژلاتینی
  • کلیشه چاپ سیلک
  • کلیشه چاپ هلیو

کلیشه نایلون ژلاتینی (فلکسو) و مزایای آن

یکی ازانواع کلیشه نایلون، کلیشه نایلون ژلاتینی است. این نوع کلیشه پلاستیکی بهترین روش برای پیاده‌سازی عملیات چاپ روی محصولات پلی اتیلنی است. هدف اصلی از به کار بردن این نوع کلیشه بهبود کیفیت چاپ تصاویر روی متریال‌های پلاستیکی است. کلیشه‌های ژلاتینی عمدتا در دستگاه‌های چاپ غلتکی استفاده می‌شوند. این روش از چاپ کلیشه نایلون برای استفاده در سفارشات با حجم 1 الی 3 تن بسیار مناسب است.

کلیشه نایلون سیلک

ارزان‌ترین نوع چاپ کلیشه نایلون، روش سیلک است. یکی از نکاتی که افراد به آن توجه نمی‌کنند این است ک در کلیشه نایلون سیلک اصلا از چیزی به نام قالب یا کلیشه استفاده نمی‌شود. در واقع در این روش تنها از شابلون برای چاپ روی نایلون استفاده می‌شود.

چاپ سیلک اغلب در سفارشات با حجم و تیراژ پایین کاربرد دارد. برای نمونه آن دسته از مشتریانی که قصد دارند برای 1000 عدد نایلون دسته‌دار خود فرایند چاپ را انجام دهند کلیشه نایلون سیلک بهترین روش برای آن‌ها است.

از این روش به علت هزینه‌های بسیار کمی که دارد عمدتا در چاپ نایلون‌ها و نایلکس‌های تبلیغاتی استفاده می‌شود.

کلیشه نایلون سیلک

چاپ کلیشه نایلون هلیو

از جمله پیشرفته‌ترین و بهترین انواع کلیشه نایلون، روش کلیشه هلیو است. این روش از چاپ کلیشه‌ای همواره بالاترین کیفیت را در فرایند چاپ داشته و در آن رنگ‌بندی‌ها نیز به بهترین شکل ممکن روی طرح پیاده‌سازی می‌شوند. این روش از چاپ کلیشه نایلون نیز برای سفارشات با حجم بالا مناسب بوده و از نظر هزینه نیز بسیار به‌صرفه و اقتصادی است. در اغلب موارد از این روش برای اجرای فرایند چاپ روی پاکت‌های بسته بندی مواد غذایی استفاده می‌شود.

هزینه چاپ کلیشه نایلون

هزینه کلیشه نایلون با توجه به ابعاد محصول متفاوت است. در اصل محاسبه هزینه در این روش به صورت هر سانتی‌متر مربع است. هر چقدر ابعاد و سایز طرح مورد نظر بزرگ‌تر باشد به همان اندازه هزینه کلیشه نایلون نیز بیشتر خواهد بود.

علاوه بر موارد فوق یکی دیگر از مواردی که در قیمت و هزینه چاپ کلیشه نایلون تاثیر دارد، طیف رنگی و تعداد رنگ‌های استفاده شده در طرح چاپی است. برای نمونه در چاپ نایلونی که در آن دو رنگ به کار رفته است هزینه ساخت دو کلیشه محاسبه می‌شود. البته باید به این نکته هم اشاره کرد که چاپ کلیشه روی نایلون از نوع فیلم استرچ نیز گران‌تر است.

نادی پلاستیک: عرضه کننده باکیفیت‌ترین محصولات بسته بندی

نادی پلاستیک با نام تجاری نادی پلاستیک آریا با قدمت 30 ساله خود آماده ارائه بهترین و خدمات در صنعت بسته بندی است. در این مجموعه با اتکا بر دانش بنیادین پرسنل مجرب و دستگاه‌های پیشرفته انواع فیلم شیرینگ، استرچ و سایر نایلون‌های بسته بندی با بهترین کیفیت و نازل‌ترین قیمت تولید و به بازار عرضه می‌شود. همچنین در این مجمموعه کلیه خدمات مربوط به کلیشه نایلون نیز صورت می‌گیرد.

سخن نهایی

در این مطلب دانستنی‌های مهم درباره کلیشه نایلون را در اختیار شما قرار دادیم. چاپ کلیشه پلاستیک و نایلون انواع مختلفی دارد که هر کدام بنا بر نوع متریال خود کاربردهای خاص خود را دارند.

شما باید بر اساس حجم سفارشات و میزان کیفیت چاپی که در نظر دارید یکی از انواع کلیشه نایلون را انتخاب کنید. همچنین باید در این پروسه میزان بودجه در دسترس خود را هم در نظر داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *