دستهبندی نشده

کاربرد فیلم استرچ در صنعت حمل و نقل

کاربرد فیلم استرچ در صنعت حمل و نقل

فیلم استرچ محصولی است که برای محکم کردن کالاها روی پالت برای نگهداری یا حمل و نقل و انتقال به لایه با پیچاندن یک پلاستیکی قابل کشش در اطراف محصولات استفاده می شود.

اگر بسته بندی کششی صنعتی نبود، می توان با اطمینان گفت که تا زمانی که کانتینر حمل و نقل به مقصد می رسید، بسیاری از آن محموله ها پرتاب، پاره یا خرد می شدند. استرچ روپ نقش فوق العاده مهمی در صنعت حمل و نقل ایفا می کند، اما آن چیست؟

با ما همراه باشید تا در مورد فیلم استرچ و کاربرد آن در صنعت حمل ‌و نقل بیشتر بدانید.

استرچ روپ چیست؟

استرچ روپ نام های زیادی دارد. فیلم استرچ، روکش پلاستیکی و بسته بندی کششی صنعتی از رایج ترین آنها هستند. این نوع استرچ، یک فیلم پلاستیکی نازک و قابل کشش است که از پلی اتیلن ساخته می شود. برای قفل کردن و بسته بندی محصولات روی پالت استفاده می شود. فیلم کششی به دور پالت پیچیده می‌شود، کشش اعمال می‌شود و فیلم را قادر می‌سازد تا طول خود را افزایش دهد و نیرویی ایجاد کند که اجازه دهد آن را در جای خود نگه دارد. این نوع فیلم استرچ، برای بسته بندی محصولات، خاصیت کشسانی و چسبندگی (بدون چسب) فوق العاده ای دارد.

 

بسته بندی پالت ، یک ماده همه کاره و مقرون به صرفه است که به طور مستقیم در حمل و نقل و ذخیره سازی کالا استفاده می شود. این یک نوع فیلم پلاستیکی است که دور اقلام روی یک پالت پیچیده می شود تا آنها را در جای خود محکم نگه دارند و از جابجایی و حرکت آنها در حین جابجایی یا حمل و نقل جلوگیری می کنند.

انواع فیلم استرچ

اساساً 2 نوع فیلم کششی موجود است – فیلم کششی دستی و فیلم کششی ماشینی که با توجه به صنعت و کاربرد فرد، می توان نوع آن را انتخاب کرد.

 

فیلم کششی ماشینی : برای استفاده با دستگاه استرچ روپ، طراحی شده است. مزایایی از جمله بسته بندی سریع تر و کارآمدتر، کاهش مواد بسته بندی، کاربرد ایمن تر و بارهای ایمن تر را می دهد و برای شرکت ها و کارخانجاتی که حجم کاری آنها گسترده تر است، مورد استفاده قرار میگیرد.

 

فیلم کششی دستی : فیلم های کششی برای کاربردهای بسته بندی استرچ دستی، استفاده می شود. در نتیجه، رول‌های فیلم‌های دستی سبک‌تر و کوچک‌تر از رول‌های فیلم ماشینی هستند تا بتوانند آسان‌تر انجام دهند. این نوع فیلم معمولاً توسط شرکت استفاده می شود که حجم کمی از محصولات را بسته بندی می کند.

محصولات ما شامل فیلم های کششی استاندارد، فیلم های پیش کشیده، فیلم های رنگی، فیلم های تثبیت شده با اشعه ماوراء بنفش و موارد دیگر است. هر نوع فیلم کششی یا استرچ روپ برای پاسخگویی به نیازهای بسته بندی خاص طراحی شده است وما می توانیم به شما کمک کنیم که کدام نوع محصول برای صنعت شما مناسب است.

برای مثال: استرچ فیلم رنگی برای تفکیک بسته بندی محصولات گزینه عالی و مقرون به صرفه ای خواهد بود.

 

استفاده از فیلم استرچ دستی در بسته بندي

استفاده از فیلم استرچ دستی در بسته بندي

کاربرد فیلم استرچ در صنعت حمل و نقل

پوشش کششی یک جزء مهم در ایمن سازی پالت ها و محافظت از محصولات در طول حمل و نقل و ذخیره سازی است. همانطور که پایداری به یک اولویت تبدیل می شود، اتخاذ راه حل های بسته بندی کششی پایدار/قابل بازیافت به رشد خود ادامه خواهد داد، و جایگزینی سبزتر را بدون به خطر انداختن قابلیت اطمینان و اثربخشی پوشش کششی سنتی ارائه می دهد. از جمله مزایایی که فیلم استرچ در بسته بندی محصولات دارد عبارتند از:

افزایش محافظت از محصول

بسته بندی بارهای خود با فیلم استرچ از آنها در برابر عناصر محیطی مانند خاک، گرد و غبار و رطوبت محافظت می کند و محصول شما را تمیز و خشک نگه می دارد، همچنین محصول بسته بندی شده کاملاً قابل مشاهده است. فیلم های کششی UVI  زمانی که آنها را در فضای باز نگهداری می کنند، می توانند از اشعه ماوراء بنفش محافظت کنند.

کاهش آسیب محصول / افزایش پایداری بار

فیلم استرچ، به شما امکان می دهد محصول خود را به طور ایمن بپیچید تا بار پایدارتری ایجاد کنید که در حین حمل و نقل در انبار شما توسط لیفتراک شانس کمتری برای جابجایی داشته باشد و آسیب محصول را کاهش دهد.

بهبود کارایی حمل و نقل

فیلم کششی، که همراه با تخته های زاویه ای استفاده می شود، به شما امکان می دهد بار خود را روی پالت ها قرار دهید تا فضای مکعب خود را هنگام ذخیره یا ارسال محصول خود، به حداکثر برسانید.

افزایش بهره وری

استفاده از استرچ، به شما این امکان را می دهد که به سرعت و به راحتی بارهای خود را بپیچید تا آنها را ایمن کنید، بهره وری کارگران خود را افزایش دهید و به آنها اجازه دهید کارهای بیشتری را در یک روز انجام دهند.

انعطاف‌پذیری

به شما امکان می‌دهد بارهای سخت روی هم یا بارهای عجیب و غریب را که نمی‌توانند در یک پیکربندی مربع منظم روی هم چیده شوند، تثبیت کنید.

بهبود کنترل موجودی

با یکپارچه کردن محصولات مشابه با هم، می توان آن را به راحتی و با دقت بیشتری موجودی کرد و احتمال جداسازی محصول را کاهش داد که می تواند شمارش موجودی را ناکارآمد و وقت گیر کند. پوشش کششی شفاف به شما این امکان را می دهد که هنگام استفاده از یک سیستم اسکن، آن را مستقیماً اسکن کنید.

کاهش سرقت

یکپارچه کردن محصول شما، وقوع دزدی را دشوارتر می کند زیرا ابتدا باید بار را باز کنند. فیلم کششی مات به پنهان کردن محصول کمک می کند و محافظت بیشتری را ارائه می دهد.

مقرون به صرفه

یکی دیگر از مزیت های استفاده از فیلم استرچ، مقرون به صرفه بودن آن است. این یک ماده نسبتاً ارزان در مقایسه با سایر گزینه های بسته بندی مانند جعبه یا ظروف است. این امر آن را به انتخابی محبوب برای مشاغلی تبدیل می کند که به حمل و نقل یا ذخیره نیاز به مقدار زیادی کالا دارند. علاوه بر این، استفاده از بسته بندی پالت آسان است و به حداقل آموزش نیاز دارد و آن را به یک راه حل بسته بندی مناسب برای کارها در هر اندازه تبدیل می کند.

 

استرچ و ایمن سازی پالت ها و محافظت از محصولات در حین حمل و نقل

استرچ و ایمن سازی پالت ها و محافظت از محصولات در حین حمل و نقل

قابل بازیافت

اکثر فیلم های کششی 100% قابل بازیافت هستند و اگر به طور معقولی تمیز نگه داشته شوند، می توانند به صورت سریع بازیافت شوند، که به دور نگه داشتن آن از محل های دفن زباله کمک می کند.

به عبارت دیگر، از نوعی پلاستیک ساخته شده است که قابل بازیافت است، به این معنی که می توان آن را تغییر داد و دوباره از آن استفاده کرد تا اینکه دور ریخته شود و به زباله های دفن کمک کند. علاوه بر این، استفاده از بسته بندی پالت می تواند به کاهش مقدار مواد بسته بندی مورد نیاز برای حمل و نقل و ذخیره اقلام کمک کند، در نتیجه ضایعات را کاهش دهد و از محیط زیست محافظت کند. علاوه بر این، فیلم بسته بندی پالت یک ماده سبک وزن است که میزان مصرف سوخت مورد نیاز برای حمل و نقل و انتقال کالا را کاهش می دهد.

سخن پایانی

بسته بندی کششی یک ابزار جدایی ناپذیر در واحد سازی حمل و نقل و ذخیره سازی بار است، در شرایطی که برای امنیت اقتصادی بارها مورد نیاز است، همچنین در هنگام استفاده از انتخاب کشش روکش های پلاستیکی مخصوص، مجموعه ای کامل از مزایای دیگر را نیز ارائه می دهد. در هر نوع حمل و نقل یا ذخیره‌سازی، بسته‌بندی‌های کششی متنوعی وجود دارد که می‌توان به روشی به شما کمک کنند.

ما همچنین از ابزارهای بسته بندی دستی، دستگاه های بسته بندی کششی، بسته های کششی تخصصی مختلف و موارد دیگری که مورد نیاز است، تجهیزات تجاری تولید می کنیم. برای اطلاعات بیشتر امروز با ما تماس بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *