مقاله

سلفون bopp

سلفون bopp

سلفون در اصل یک نام ثبت شده برای یک فیلم شفاف مشتق شده از مواد گیاهی – سلولز بود. با این حال، از دهه 1960، کلمه سلفون کاملاً عمومی شده است و اکنون برای اشاره به هر فیلمی که واضح و شفاف باشد استفاده می شود.

فیلم BOPP محبوب ترین و مهم ترین ماده بسته بندی پلاستیکی در دوران مدرن است. این به طور خاص در صنعت بسته بندی، مانند چاپ، لمینت و متالیزاسیون استفاده می شود.

 تعداد زیادی از سلفون bopp در سراسر جهان وجود دارد که از آن و نمونه های مشابه آن سلفون های opp و cpp در بیشتر فروشگاه های مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. به این سلفون ها که به صورت رولی تولید می شوند پلی پروپیلن یا فیلم پلی پروپیلن می گویند.

ما در این مقاله سلفون bopp را مورد بررسی قرار می دهیم و به عنوان یکی از بزرگترین ارائه دهندگان سلفون bopp، به گرمی از شما استقبال می کنیم که برای همکاری به ما مراجعه کنید و خود را به ما بسپارید.

سلفون bopp چیست؟

کلمه bopp برگرفته از biaxially oriented polypropylene است که در حقیقت opp ارتقا یافته است که استحکام و مقاومت بیشتری در مقابل ضربه و آسیب نسبت به opp دارد و همچنین شفافیت و قابلیت چاپ پذیری این نوع سلفون بیشتر است و به شما امکان رویت محصول و چاپ روی آن را می دهد. خط تولید سلفون BOPP (فیلم پلی پروپیلن دو محوره) شامل اکستروژن ورق ریخته گری، جهت گیری دو محوره، پس از ایجاد، نورد، برش و کنترل خودکار است. این می‌تواند، سلفون های BOPP را با ویژگی‌های مختلف و استاندارد، با عملکردی و الکتریکی خوب، مقاوم در برابر حرارت، مقاوم در برابر سرما و ضد گاز تولید کند.

سلفون opp: کلمه opp مخفف orient polypropylene است که یک ورق نازک پلاستیکی است و با نام سلفون ایرانی شناخته می‌شود و ویژگی های بسیاری از جمله مقاومت و استحکام بالایی دارد.

سلفون cpp: این نوع سلفون به صورت تک لایه برای بسته بندی استفاده نمی‌شود و باید با cpp یا bopp لمینت شود و سپس مورد استفاده قرار گیرد.

سلفون bopp در بسته بندی محصولات غذایی، دارویی و بهداشتی نقش مهمی ایفا می کند.

سلفون bopp در بسته بندی محصولات غذایی، دارویی و بهداشتی نقش مهمی ایفا می کند.

ویژگی‌های سلفون bopp

  • این نوع سلفون ضخیم تر از سایر سلفون ها است.
  • دارای شفافیت زیادی است، به صورتی که با نگاه کردن به آن می توانید، محصول را واضح ببينيد.
  • قابلیت آب بندی حرارتی با استحکام آب بندی بسیار بالایی دارد.
  • Bopp دارای ویژگی های بسیار عالی مانع بخار آب است.
  • قابل بازیافت است
  • چاپ پذیری خوب و قابل قبولی دارد.
  • وزن بسیار کمی دارد و حمل و نقل و جابجایی آن آسان است.
  • تولید به صورت فیلم یا رول امکان پذیر است.
  • قابلیت لمینت بالایی برای بسته بندی محصولات غذایی دارد.
  • مقاومت بالایی در برابر ضربه و سوراخ شدن دارد.
  • صرفاً غلیظ تر بودن هوا، نمی تواند از آن عبور کند و آن را برای مدت طولانی تری تازه نگه می دارد.
  • این یک سلفون با ظاهری حرفه ای است که برای پذیرایی شما مناسب است.

دلیل اصلی استفاده از سلفون های bopp قابلیت چاپ و لمینیت بسیار بالای آن است که باعث تولید لفاف های شیک و جذاب با کیفیت بصری بالا می شود.

چاپ پذیری bopp

 امروزه تبلیغ برند از طریق چاپ، طرح و نام بر روی بسته بندی کالاها به امری عادی و مرسوم، برای افزایش فروش و دیده شدن، تبدیل شده است. با توجه به کاربرد این دسته از سلفون ها در بسته بندی محصولات غذایی موجود در فروشگاه ها، قابلیت چاپ بر روی آن ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. چاپ سلفون bopp از یک تا هشت رنگ فول اچ دی با روش چاپ هلیو و فلکسو انجام می شود.

 لمینت پذیری سلفون BOPP

سلفون bopp بصورت تک لایه دوام بالایی دارد. با این وجود برای افزایش مقاومت و چاپ پذیری بیش تر بسته بندی، می توان BOPP را بر روی CPP یا OPP لمینت کرد. نقش اصلی فیلم های CPP نیز همین مورد بوده و به صورت گسترده برای لمینت کردن مورد استفاده قرار می گیرند. این افزایش ضخامت مشخصاً منجر به افزایش استحکام بسته بندی خواهد شد و در عین حال، چاپ پذیری قسمت خارجی آن نیز افزایش می یابد.

انواع سلفون bopp

سلفون bopp دارای سه نوع متفاوت است که برای بسته بندی محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرند. این سه نوع عبارتند از:

سلفون شفاف bopp

استفاده از سلفون شفاف در بسته بندی حبوبات

استفاده از سلفون شفاف در بسته بندی حبوبات

این نوع سلفون همان طور که از نامش پيداست، کاملا بی رنگ و شفاف بوده و محصول بسته بندی شده نمایان است. برای بسته بندی محصولاتی که در مقابل نور خورشید تغییر نمی کنند، مانند بسته بندی ماکارونی، ادویه جات، حبوبات و… استفاده می‌شود.

سلفون صدفی bopp

استفاده از سلفون صدفی در بسته‌ بندی نمک

استفاده از سلفون صدفی در بسته‌ بندی نمک

سلفون bopp صدفی که با مخلوط کردن پودر یا مستربچ به مواد اولیه، تولید شده و رنگ پایه سفید دارد. از معروف ترین نوع بسته بندی با سلفون صدفی، بسته بندی های نمک خوراکی است که از بیرون دارای چاپ و از داخل به رنگ سفید است.

سلفون متالایز bopp

استفاده از سلفون متالایز و براقیت محصول بسته بندی شده

استفاده از سلفون متالایز و براقیت محصول بسته بندی شده

این نوع سلفون از جمله سلفون های گرانقیمت به شمار می‌رود.

در تولید این نوع سلفون از پودر فلز آلومینیوم استفاده می شود. رنگ آلومینیومی و براق آن نیز به دلیل وجود این ماده در آن است و باعث می‌شود محصول بیشتر به چشم بیاید.

از سلفون متالایز در بسته بندی محصولات استفاده می شود که نور خورشید بر شکل و حالت آنها تاثیر میگذارد و منجر به فساد آنها می شود. بسته بندی چیپس، پفک، قهوه و تعدادی از محصولات غذایی، دارویی و پزشکی از نوع متالایز است.

برنامه های کاربردی سلفون bopp

1- پلی پروپیلن دو محوره در صنعت بسته بندی استفاده می شود که به طور بالقوه جایگزین قوطی ها و کارتن های فلزی می شود. از آنجایی که مصرف کنندگان به دنبال راه حل های راحت و گزینه های حمل آسان تر هستند، تقاضا برای سلفون های bopp به سرعت در حال افزایش است. از کاربردهای عمده آن می توان به انواع حساس به فشار، برچسب ها، لوازم التحریر، متالیزاسیون، محصولات مصرفی، کالاهای مختلف، روکش برای جعبه های آبنبات، سی دی و دی وی دی، نوار چسب و غیره اشاره کرد.

2- از این میان، صنعت غذا و نوشیدنی به عنوان، مصرف کننده اصلی صنعت سلفون های bopp در نظر گرفته می شود، زیرا صنایع غذایی و نوشیدنی در حال گسترش در سراسر جهان هستند و این نوع از سلفون ها به نیاز تولیدکنندگان و مصرف کنندگان پاسخ قابل قبول تری ارائه میدهد.

3- صنایع دارویی و آرایشی نیز به عنوان صنایع مصرف کننده برجسته این صنعت، در نظر گرفته می شوند، زیرا این سلفون ها، دارای خواص آب بندی عالی هستند و به عنوان یک مانع اکسیژن عالی عمل می کنند که از اکسید شدن مواد شیمیایی موجود در داروها و لوازم آرایشی و بهداشتی جلوگیری می کند. چنین عواملی به عنوان محرک های اصلی در رشد بازار سلفون bopp موثر واقع شده است.

سخن پایانی

سلفون bopp ما شفافیت بالایی دارند و محصولات را از آسیب آلودگی و رطوبت محافظت می کنند. این سلفون ها بدون اسید هستند و از پلاستیک مضر در تولید آن استفاده نمی شود. آنها همچنین دارای PH خنثی هستند – بنابراین به مرور زمان هیچ محصولی را تغییر رنگ نمی دهند، از نظر شیمیایی غیر تهاجمی هستند و آنها را برای بایگانی طولانی مدت مناسب تر می کند. به همین دلیل در میان تولید کنندگان و مصرف کنندگان محبوبیت زیادی دارد. در صورتی که به این نوع سلفون نیاز دارید و یا سوال و ابهاماتی در مورد انواع سلفون دارید با کارشناسان ما در نادی پلاستیک در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *