اخبار

بهترین روش بسته بندی پوشاک با استفاده از پلاستیک

بسته بندی پوشاک با استفاده از پلاستیک

 همه ما می‌دانیم که اولین دید تصویری که مشتری به هنگام تهیه یک کالا با آن مواجه می‌شود، شکل بسته بندی آن کالا است. این امر تا حدی اهمیت دارد که در خیلی از موارد مشتری با مشاهده بسته بندی نامناسب یک محصول حاضر به سنجش دیگر ویژگی‌های آن نیست و نامناسب بودن بسته بندی موحب می‌شود که کیفیت محصول هم از دید مشتری بی‌اهیمت جلوه کند. صنعت پوشاک هم از جمله صنایعی است که بسته بندی در آن می‌تواند به میزان قابل توجهی هم کیفیت محصولات را در هنگام حمل و نقل حفظ کند و هم زیبایی آن را در نظر مشتری بیشتر کند. همچنین بسته بندی پوشاک با استفاده از پلاستیک باعث می‌شود که مشتری احساس بهتری نسبت به خرید خود داشته باشد و در واقع نشان‌دهنده اهمیت مشتری از دیدگاه فروشنده به حساب می‌آید. 

بازاریابی پوشاک و جلب رضایت خریدار در صنعت لباس، با نحوه بسته‌بندی پوشاک رابطه مستقیم دارد؛ بنابراین در این مقاله سعی شده است که اهمیت بسته‌بندی پوشاک، انواع بسته‌بندی آن و همچنین بهترین روش بسته بندی پوشاک با استفاده از پلاستیک به شکل کامل شرح داده شود. با ادامه متن همراه باشید تا با جادوی بسته بندی پوشاک آشنا شوید.

چرا باید پوشاک را بسته بندی کنیم؟

اگر فکر می‌کنید که تنها راه جذب مشتری افزایش کیفیت محصول است، سخت در اشتباه هستید! برای درک اهمیت بسته بندی پوشاک و البته محصولات دیگر، کافی است نگاهی به آمار شرکت ورونیکا بیندازید که مساله اهمیت بسته‌بندی را مورد بررسی قرار داده است. این آمار مطابق زیر است:

  • بیش از 52 درصد از مشتری‌ها سراغ محصولاتی رفته‌اند که بسته‌بندی آن‌ها کیفیت بهتری داشته و یا بسته‌بندی خاص و متفاوتی داشته‌اند.
  • بیش از 90 درصد از کسانی که محصولی را خریداری کرده‌اند، حتی در خریدهای آنلاین، به یک بسته‌بندی مناسب و یا کیف دستی برای تحویل کالا نیاز داشته‌اند.
  • حدود 74  درصد از خریداران در رده سنی جوان قرار داشته و علاقه دارند که تصاویری از آنباکس کردن محصولات و همچنین بسته‌بندی آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

این سه آمار کافی است تا بدانیم که بسته‌بندی یکی از ارکان اصلی فروش هر محصولی است. اما علاوه بر جلب نظر مشتری، بسته‌بندی مزایای دیگری هم دارد که بر اهمیت آن می‌افزاید. برای مثال تامین امنیت پوشاک در هنگام حمل و نقل یکی از مهمترین مواردی است که نیاز به بسته‌بندی را برای ما روشن می‌کند. جلوگیری از کثیف شدن لباس و حفظ ظاهر آن با استفاده از بسته بندی پوشاک با پلاستیک به راحتی امکان‌پذیر است که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

فواید بسته بندی پوشاک

بسته بندی لباس با پلاستیک و یا متریال‌های مناسب دیگر همانطور که در بالا هم اشاره شد، هم امنیت محصول را تامین می‌کند و زیبایی آن را بیشتر می‌کند. علاوه بر این موارد، بسته‌بندی از جمله مواردی است که در موفقیت تامین‌کنندگان کالا در بازارهای رقابتی تاثیر به‌سزایی دارد. در حالت کلی از مهمترین مزایای بسته‌بندی پوشاک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حفظ لباس در برابر آلودگی‌ها و خسارات ناشی از حمل و نقل و انبار کردن
  • انتقال پیام فروشنده و تولیدکننده به مشتری و کمک به تصمیم‌گیری مشتری در انتخاب محصول
  • نمایش هویت کالا و برند تولیدکننده
  • نمایش جذاب‌تر پوشاک در ویترین و قفسه فروشگاه‌ها
  • کمک به تمییز پوشاک‌های مختلف با نوع و جنس‌های متفاوت
  • حفظ تاشدگی لباس و ظاهر جذاب پوشاک

حال که با اهمیت بسته بندی پوشاک آشنا شدیم، در ادامه به انواع بسته بندی لباس و بهترین روش بسته بندی پوشاک با استفاده از پلاستیک پرداخته می‌شود.

انواع روش‌های بسته بندی لباس

بسته بندی پوشاک در حالت کلی به دو منظور عمده فروشی و خرده فروشی انجام می‌شود. برای هر یک از منظورها نیز روش‌های متفاوتی برای بسته‌بندی به کار برده می‌شود. برای مثال نحوه بسته‌بندی در یک فروشگاه زنحیره‌ای با شکل بسته‌بندی در فروشگاهی که مشتری جنس را با بررسی انتخاب می‌کند، متفاوت خواهد بود. همچنین در مواردی نیز بسته‌بندی پوشاک به شکل کلی و مناسب حمل و نقل انجام می‌شود. 

علاوه بر آنچه گفته شد، متریال‌های مختلفی یز برای بسته بندی لباس به کار گرفته می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به پلاستیک بسته بندی، جعبه، کیف و… اشاره کرد. از این میان بهترین روش بسته بندی پوشاک با پلاستیک است که هم هزینه کمتری نسبت به سایر روش‌ها دارد، هم سرعت بسته‌بندی به این طریق بالا است و هم نیاز به تجهیزات خاصی ندارد. در ادامه پلاستیک بسته بندی پوشاک و مزایای بسته بندی لباس با استفاده از آن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

پلاستیک بسته بندی پوشاک

پلاستیک بسته بندی لباس از مواد پلی اتیلنی و پروپیلن تولید می‌شود و کاربرد بسیار زیادی در صنعت پوشاک و بسته‌بندی کالاهای دیگر دارد. راحت‌ترین و بهترین راه برای بسته‌بندی پوشاک در فروشگاه‌ها و تولیدی‌ها استفاده از این پلاستیک‌های بسته بندی است. پلاستیک بسته بندی پوشاک انواع مختلفی دارد که در زیر آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

انواع سلفون بسته بندی پوشاک

  • سلفون شفاف
  • پلاستیک بسته بندی پلی اتیلن
  • نایلون وکیوم بسته بندی پوشاک
  • کیسه دسته‌دار بسته بندی لباس
  • پلاستیک‌های سفارشی

سلفون بسته بندی پوشاک چیست؟

سلفون‌های شفاف یه پلاستیک بسته بندی متداول‌ترین و بهترین گزینه برای بسته‌بندی پوشاک هستند. این پلاستیک‌ها مانع کثیف شدن لباس شده و چون ظاهر شفافی دارند، به راحتی این امکان را فراهم می‌کنند که محتویات درون بسته قابل مشاهده باشد. سلفون‌های شفاف بسته‌بندی به شکل‌های ساده و لبه‌دار تولید می‌شوند. نوع لبه‌دار پلاستیک بسته‌بندی دوخته می‌شود و نیاز به استفاده از چسب یا موارد دیگر برای بستن پلاستیک را ندارند. ضخامت این مواد کم بوده و به همین دلیل تاثیر زیادی در وزن لباس‌هایی که به شکل عمده حمل و نقل می‌شوند، ندارند. همچنین شکل انعطاف‌پذیر این پلاستیک‌ها باعث راحتی در حمل و نقل لباس‌ها و نگهداری آن‌ها در قفسه و انبار فروشگاه‌ها می‌شود.

نایلون بسته بندی لباس پلی اتیلن

نایلونی‌های بسته بندی پلی اتیلنی نوع دیگری از پلاستیک بسته بندی پوشاک هستند که ضخامت بیشتری داشته و دوام بیشتری نسبت به نوع قبل دارند. این موارد با توجه به اینکه شفافیت زیادی ندارند، در مواردی که شفافیت و چاپ بسته‌بندی اهمیت داشته باشد، توصیه نمی‌شوند. لازم به ذکر است که نوع زیپ‌دار این نایولن‌ها نیز تولید می‌شود.

نایلون وکیوم بسته بندی پوشاک

پلاستیک وکیوم لباس یکی دیگر از گزینه‌هایی است که برای بسته‌بندی پوشاک مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع  بسته‌بندی برای فروشگاه‌ها زیاد مناسب نیست و بیشتر برای بسته‌بندی جمعی لباس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. از مزایای این بسته‌بندی می‌توان به استحکام بالا و نفوذناپذیری در برابر عوامل آلوده کننده بیرونی اشار کرد. با این روش بسته‌بندی حجم پوشاک‌ها به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد و به همین جهت برای نگهداری لباس به صورت بسته‌بندی شده در فضای کم بسیار مناسب است.

لازم به ذکر است که پلاستیک‌ بسته بندی پوشاک امکان سفارشی سازی نیز دارد و فروشندگان و تولیدکنندگان می‌توانند طرح‌های دلخواه و افزودن امکاناتی مانند زیپ، دسته و… را به شکل سفارشی از تولیدکنندگان پلاستیک تهیه نمایند.

جمع‌بندی

در این مطلب به اهمیت بسته‌بندی لباس و مزایای استفاده از بسته‌بندی مناسب در صنعت پوشاک پرداختیم. با توجه به آنچه گفته شد، استفاده از پلاستیک بسته بندی پوشاک بهترین گزینه برای نگهداری و فروش لباس است. برای تهیه نایلون بسته بندی در جنس‌ها و ابعاد مختلف، می‌توانید با نادی پلاستیک در ارتباط باشید. نادی پلاستیک یکی از بهترین و بزرگترین تولیدکننده‌های پلاستیک بسته‌بندی در ایران است که بهترین و مرغوب‌ترین متریال بسته‌بندی را در اختیار تولیدکنندگان و فروشندگان قرار می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان نادی‌پلاستیک تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *