دستهبندی نشده

نایلون شیرینگ چیست و چه کاربردی دارد؟

نایلون شیرینگ چیست و چه کاربردی دارد؟

آیا می‌دانید که نایلون شیرینگ چیست و چرا بهترین انتخاب برای بسته‌بندی است؟ پیشرفت روزافزون علم و تکنولوژی منجر به بروز تحولاتی عظیم در صنایع مختلف به خصوص صنعت بسته بندی شده است. به گونه‌ای که امروزه با بهره‌گیری از بهترین مواد اولیه محصولاتی با بالاترین استانداردها به منظور حفاظت از کالاها تولید و به بازار عرضه می‌شود.

نایلون شیرینگ از جمله جدیدترین، محبوب‌ترین و پرکاربردترین محصولات بسته بندی است. اما به محض شنیدن یا دیدن این نام پرسش نایلون شیرینگ چیست به ذهن‌ها خطور می‌کند. نایلون شیرینگ نوع خاصی از پلاستیک‌های بسته بندی است که به منظور وکیوم کردن و بسته بندی اقلام و لوازم مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. بر خلاف بسیاری از متریال‌های مخصوص بسته بندی این محصول در برابر عوامل محیطی مخربی چون حرارت، رطوبت و… بسیار مقاوم است.

تصویری از نایلون های شیرینگ برای این عنوان.

نایلون شیرینگ چیست؟

پرسش نایلون شیرینگ چیست ممکن است ذهن هر فردی که در صنعت بسته بندی فعالیت دارد را به خود درگیر کند، چراکه این نوع نایلون بیشترین کاربرد را در صنعت بسته بندی بهداشتی دارد.

ماده اصلی تشکیل‌دهنده نایلون شیرینگ پلی اتیلن است. این نوع پلی اتیلن به واسطه خواص شیمیایی و فیزیکی بسیار مطلوب خود می‌تواند میزان مقاومت متریال بسته بندی را تا 70 درصد افزایش دهد. علاوه بر این مورد غنی‌سازی نایلون شیرینگ با ماده LDPEL باعث شده تا این محصول بیشترین سازگاری را با محیط زیست و همچنین کمترین واکنش‌پذیری با عوامل محیطی را داشته باشد.

ویژگی‌ها و خواص ساختاری نایلون شیرینگ

در پاسخ به پرسش نایلون شیرینگ چیست باید به ویژگی‌های ساختاری و خواص متمایز آن نیز اشاره کرد. یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های نایلون شیرینگ قابلیت چاپ تا 6 رنگ مختلف است. علاوه بر این، در فرایند تولید نایلون شیرینگ می‌توان مواد افزودنی چون Anti Uvi و… را اضافه کرد. نایلون شیرینگ در گستره دمایی 160 تا 220 درجه سانتی‌گراد به فرم دلخواه یا فرم بسته بندی محصول تغییر شکل می‌دهد.

درخشندگی و شفافیت نایلون شیرینگ

علت اصلی استفاده گسترده از نایلون شیرینگ در بسته بندی انواع محصولات لوکس و صنعتی در واقع درخشندگی و شفافیت بسیار مطلوب این نایلون است. با توجه به بهره‌مندی از ویژگی‌های ساختاری چون مقاومت بالا در برابر رطوبت، انقباض مطلوب پس از اعمال حرارت و همچنین زیبایی ظاهری از این نایلون برای افزایش زیبایی بسته بندی‌های محصولات استفاده می‌شود.

تصویری از رول های نایلون شیرینگ.

مراحل تولید نایلون شیرینگ

مراحل تولید نایلون شیرینگ در بسیاری از شرکت‌های معتبر مانند نادی پلاستیک با بهره‌گیری از بهترین تجهیزات و متخصص‌ترین پرسنل انجام می‌شود. در ادامه به منظور ارائه پاسخ هر چه کامل‌تر به پرسش نایلون شیرینگ چیست و چگونه تولید می‌شود توضیحات کاملی در مورد هر یک از مراحل تولید این محصول را به شما ارائه می‌کنیم.

مرحله اول: ذوب مواد اولیه نایلون

در اولین مرحله از تولید نایلون شیرینگ، ابتدا مواد اولیه پلیمری به همراه‌های ناخالصی‌های موجود درون سیلندر ماردون قرار می‌گیرند. سپس در عین چرخش مادون حرارتی نیز به این مواد اعمال شده و در نهایت پلاستیک به خمیر مخصوص تبدیل می‌شود. به مرحله تبدیل پلاستیک به خمیر اکسترود Extruded می‌گویند.

تعریف دقیق فرایند اکسترود مرحله از بین بردن منافذ یا سوراخ‌های موجود در مواد پلاستیکی و ایجاد بافتی یکنواخت و صاف است. این مرحله از ساخت نایلون شیرینگ شامل تغذیه، ذوب، ترکیب و اندازه‌گیری کردن است.

مرحله دوم: سرد شدن

پس از اتمام مرحله اکسترود، مواد مذاب از یک طرف سیلندر مارپیچ خارج شده و سپس با استفاده از دستگاه‌های مخصوص این مواد به شکل نایلون‌های مسطح و صاف تولید می‌شوند. سپس با استفاده از تجهیزات سردکننده مرحله سرد کردن نایلون‌های شیرینگ آغاز می‌شود. مواد مذاب در این بخش به ماده جامد تبدیل شده و هر یک از نایلون‌ها به شکل تک لایه یا چند لایه آماده می‌شوند.

مرحله سوم: تولید رول نایلون شیرینگ

انواع نایلون شیرینگ سرد شده در مراحل پیشین نیز برش داده شده و به صورت رول عرضه می‌شوند. البته رول‌‌های نایلون شیرینگ بنا بر درخواست مشتری در ابعاد مختلف از 6 سانتی‌متر تا 12 سانتی‌متر تولید می‌شوند.

تصویری از مراحل تولید نایلون شیرینگ.

مهم‌ترین مزایای نایلون شیرینگ چیست؟

مزایای نایلون شیرینگ به واسطه داشتن فرمولاسیون بسیار خاص و کاربردی بیشتر از سایر نایلون‌های بسته بندی است. یکی از مهم‌ترین مزایای این نوع نایلون کاهش هزینه‌های مربوط به بسته بندی و محافظت از کالاها در شرایطی کاملا بهداشتی و ایمن است.

بسته بندی حرفه‌ای محصولات با نایلون شیرینگ

در پاسخ به پرسش نایلون شیرینگ چیست باید گفت که این نوع نایلون‌ها به دلیل داشتن ویژگی‌هایی چون شفافیت مطلوب و مقاومت بالا می‌توانند از محصولات به بهترین شکل ممکن محافظت کنند. نایلون شیرینگ در برابر عوامل محیطی مخربی چون گردوغبار، رطوبت باکتری و… بسیار مقاوم بوده و در بسته بندی محصولات غذایی مانع فاسد شدن مواد غذایی می‌شود.

تهویه هوای داخل بسته بندی با نایلون شیرینگ

یکی از اصلی‌ترین مزایای استفاده از نایلون شیرینگ امکان تهویه هوای داخل بسته بندی‌ها است. با استفاده از این قابلیت می‌توان همواره هوای داخل بسته بندی را تازه نگه داشته و مانع از بروز مشکلاتی از قبیل فساد مواد غذایی و… شد.

معرفی انواع نایلون شیرینگ

در تولید انواع نایلون شیرینگ از مواد اولیه پلی اتیلنی مختلفی استفاده می‌شود. در حالت کلی در تولید انواع نایلون شیرینگ از سه نوع ماده پلیمری زیر استفاده می‌شود:

  • LDPEL
  • پلی الفین (Polyolefin) یا همان POF
  • پلی وینیل کلراید (PVC)

از مشتقات پلی اتلین مانند LDPEL در تولید انواع نایلون شیرینگ در ابعاد مختلف استفاده می‌شود، چراکه این ماده همواره بیشترین میزان خاصیت کشسانی و جمع‌شوندگی را دارد. از طرفی ماده پلیمری پلی الفین نیز مقاومت بیشتری نسبت به سایر متریال‌های ذکر شده در برابر ضربه و پارگی دارد. اقتصادی‌ترین نوع نایلون شیرینگ، نایلون با ماده اولیه پی وی سی است. البته این متریال نیز ویژگی‌ها خاص خود مانند بازیافت آسان، محافظت بهداشتی و… را دارد. در کل انواع فیلم شیرینگ یا همان نایلون شیرینگ گزینه‌ای مناسب برای بسته بندی بهداشتی محصولات مختلف هستند.

مزایای نایلون شیرینگ پلی الفین

  • مقاوم در برابر کشیدگی
  • امکان چاپ و استفاده از لمینت روی این نوع نایلون
  • امکان بسته بندی محکم و مقاوم محصولات
  • وزن مخصوص پایین
  • گنترل لغزش و مقاوم در برابر دمای بالا

مزایای نایلون شیرینگ پی وی سی PVC

  • نفوذ ناپذیری بسیار مطلوب
  • داشتن بهترین عملکرد در استفاده‌های کمتر از دمای 20 درجه سانتی‌گراد

این نوع از نایلون شیرینگ در بسته بندی قطعات سنگین صنعتی بیشترین کاربرد را دارد. علاوه بر ویژگی‌های فوق نایلون شیرینگ پی وی سی نیز بهترین گزینه برای بسته بندی به‌صرفه بسیاری از محصولات صادراتی است.

تصویری از رول های نایلون شیرینگ در سایزهای متفاوت.

موارد کاربرد نایلون شیرینگ در صنایع مختلف

در این بخش برای پرداختن هر چه بیشتر به پاسخ پرسش نایلون شیرینگ چیست موارد کاربرد این نایلون را معرفی می‌کنیم. نایلون شیرینگ در بسیاری از صنایع وابسته به صنعت بسته بندی از جمله خودروسازی، صنایع ساختمانی و… کاربرد دارد. برخی از مهم‌ترین موارد کاربرد این نایلون بسته بندی عبارت‌اند از:

  • صنایع خانگی
  • کارتن
  • شیشه، آجر، کاشی و سرامیک
  • کارخنه‌های تولید مواد غذایی مانند» نوشابه، قوطی‌های چیی، شانه‌های تخم مرغ
  • مراکز پست
  • بسته بندی مواد فریزری و یخچالی
  • اسباب‌بازی‌ها

نادی پلاستیک تولید کننده خرید نایلون شیرینگ با بالاترین کیفیت و نازل‌ترین قیمت

حالا که در مورد پاسخ پرسش نایلون شیرینگ چیست اطلاعات کاملی کسب کردید نوبت آن است که از بهترین شرکت انواع مختلف این نایلون را خریداری کنید. شرکت نادی پلاستیک با بیش از 20 سال سابقه در حوزه تولید متریال‌های بسته بندی امروزه می‌توان انواع نایلون شیرینگ را با بالاترین کیفیت و همچنین بهترین قیمت به بازار عرضه کند.

در صورت داشتن هر گونه پرسش یا ابهام در مورد نایلون شیرینگ و شرکت نادی پلاستیک کافی است تا با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید. البته در صورتی که قصد دارید محصولا خود را بدون نیاز به فرایند شیرینگ بسته بندی کنید تهیه و خرید انواع فیلم استرچ بهترین گزینه انتخابی برای شما است. با استفاده از فیلم‌های استرچ می‌توانید بدون نیاز به اعمال گرما و حرارت به راحتی این فیلم را به شکل بسته بندی مورد نظر تبدیل کنید.

کلام آخر

در این مقاله به منظور ارائه پاسخ کامل به پرش نایلون شیرینگ چیست اطلاعات تخصصی را در اختیار شما قرار دادیم. در حالت کلی نایلون شیرینگ و انواع آن بیشترین میزان استفاده را در بسته بندی اقلام مختلف داشته و به دلیل داشتن سازگاری زیاد با محیط زیست جزو محصولات سبز در صنعت بسته بندی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *