دستهبندی نشده

چرا بسته بندی پلاستیکی گزینه ای مناسب برای تولیدکنندگان بستنی در نظر گرفته می شود؟

بسته بندی پلاستیکی گزینه ای مناسب برای تولیدکنندگان بستنی

یک دسر سرد و خوشمزه که برای یک میان وعده سریع مفید است و به رفع تشنگی کمک می کند. به طور کلی دلایل زیادی برای انتخاب این محصول وجود دارد و تولیدکنندگان سالانه طعم های جدیدی را برای جلب رضایت بیشتر مشتریان ابداع می کنند. همانطور که حدس زده اید، امروز قصد داریم در مورد مناسب ترین محصول فصل گرم صحبت کنیم. این یک بستنی است، یعنی بسته بندی آن نقش مهمی در حفظ خواص محصول دارد.

درک اینکه چرا بسته بندی پلاستیکی گزینه مناسبی برای تولیدکنندگان بستنی در نظر گرفته می شود، سخت نیست. بسته بندی پلاستیکی سبک وزن، نسبتا ارزان و همه کاره است و همچنین از محصول در هنگام حمل و نقل و ذخیره سازی محافظت خوبی می کند، تا انتهای مقاله با ما همراه شوید تا به پاسخ سوال خود دست یابید.

بررسی برچسب برای ظروف بستنی پلی پروپیلن

بستنی را می توان به روش های مختلفی در طول تابستان درست کرد، از جمله در ظروف بستنی و زمانی که هوا گرم است، یک خوراکی خوشمزه درست کنید. از سوی دیگر بسیاری از مردم از نوع پلاستیکی که برای ساخت این ظروف استفاده می شود بی اطلاع هستند. پاسخ دادن به سوال ساده است. پلی پروپیلن، نوعی پلاستیک است که به دلیل دوام و مقاومت در برابر حرارت معمولاً در بسته بندی مواد غذایی استفاده می شود. ظروف بستنی معمولاً از پلی پروپیلن ساخته می شوند. پلی پروپیلن علاوه بر سازگاری با محیط زیست، انتخاب خوبی است، زیرا یکی از معدود محصولاتی است که می توان آن را با همان نوع پلاستیکی که ظرف و درب آن دارد، بازیافت کرد.

خرید بستنی در ظروف پلاستیکی ساخته شده از پلی پروپیلن تضمین می کند که نوشیدنی شما سرد و لذیذ بماند و در عین حال به محیط زیست نیز کمک کند. اگر برای خرید یک پیمانه از طعم مورد علاقه خود دچار تردید هستید، مطمئن شوید که ظرف از پلی پروپیلن است، زیرا این ماده ترجیح داده شده است.

ویژگی های پلاستیک مورد استفاده در تولید بستنی

ویژگی های منحصر بفرد پليمرها ، آنها را در رده پرمصرف ترین مواد در جهان قرار داده است. این ویژگی ها عبارتند از :

بسته بندی شفاف بستنی و جذب مشتری و فروش بیشتر

بسته بندی شفاف بستنی و جذب مشتری و فروش بیشتر

1- سبکی آنها نسبت به موادی چون فلزات، آلومینیوم  و شیشه که مصرف پلاستیک ها را در شرایط و مکان های مختلف امکان پذیر کرده است.

2- عایق بودن پلاستیک ها در برابر الکتریسیته که موجب استفاده فراوان از این پلیمر در صنایع الکتریکی و الکترونیکی  شده است.

 

3- به علت شفافیت برخی از پلاستیک ها، می توان آنها را حتی جایگزین شیشه کرد.

پلاستیک‌های معمولی به دلایل مختلف گزینه‌ای برای بسته‌های بستنی بوده‌اند. برای اهداف بازاریابی، بسته بندی شفاف ترجیح داده می شود که به مصرف کنندگان اجازه می دهد محتویات یک بسته را ببینند، مانند رنگ زرد بستنی وانیلی یا قطعات میوه در بستنی توت فرنگی.

 

به عنوان یک ماده شفاف، شیشه برای حمل و نقل بسیار سنگین است و خطر خرد شدن شیشه در محصول بسیار زیاد است. آلومینیوم جایگزین محکم‌تری است، اما گران‌تر، انرژی‌برتر و شفاف‌ تر است.

4- قابلیت رنگ پذیری، که به خاطر آن می توان از پلاستیکها در تولید قطعات استفاده کرد که نیاز به رنگ آمیزی نداشته باشد.

5- به علت مقاومت بالای برخی از این نوع پلیمرها ، قابلیت استفاده از آنها در شرایط مختلف جوی وجود دارد.

6- مقاومت بالا در برابر خوردگی مواد شیمیایی، ویژگی دیگری است که کاربرد آنها را در صنایع شیمیایی، غذایی و بهداشتی میسر کرده است.

7- پلاستیک ها در ساخت وسایل پزشکی و جراحی، دندانپزشکی، صنایع داروسازی، صنایع غذایی و … می توانند استفاده شوند چرا که میکروبها، باکتریها، انگلها، قارچها و جلبکها، توانایی رشد روی پلاستیکها را ندارند.

 

8- عایق بودن در برابر حرارت کاربرد این نوع پلیمر را افزایش داده، چرا که از آن در ساخت اشیایی که در مجاورت حرارت قرار گرفته، اما خود نباید گرم شوند، می توان استفاده کرد.

9- و سرانجام ارزانی، سرعت بالای ساخت و قیمت پایین مواد اولیه است که باعث استفاده گسترده از پلاستیکها می شود.

 

10- نگهداری مواد غذایی در ظروف پلاستیکی در دمای اتاق در یخچال بی خطر است و به همین دلیل است که اکثر خانه ها، رستوران ها و آشپزخانه های تجاری از آنها استفاده می کنند.

11- بسته بندی بستنی باید در برابر دمای انجماد مقاومت کند و ساختار آن به اندازه ای باشد که بدون پارگی در ماشین های پالت حمل و نقل شود.

 

12- یکی دیگر از چالش های کاربردی این است که بسته بندی بستنی باید در مغازه قابل دستکاری باشد، اما بدون زحمت در خانه باز شود. در تمام این مدت، هزینه های بسته بندی باید کم باشد و طراحی آن در قفسه سوپر مارکت جذاب باشد.

 

بسته بندی محصولات منجمد، ویژگی های خاص خود را دارد. در مرحله اول، بسته بندی تعیین می کند که محصولات چقدر ایمن و برای چه مدت نگهداری می شوند، آیا کیفیت و خواص طعم آنها در هنگام انجماد و حمل و نقل بدتر نمی شود یا خیر. مهم این است که بسته بندی به محصول نچسبد و ظاهر قابل فروش خود را حفظ کند.

 

ویژگی های بستنی و سایر محصولات یخ زده لیست موادی را که می توان برای بسته بندی استفاده کرد محدود می کند. بنابراین باید با جدیت و توجه ویژه به موادی انتخاب شود که مطابق با نیاز بازار و بادوام باشد و اجازه رطوبت و بو را ندهد.

استفاده از سلفون صدفی در بسته بندی بستنی های تک نفره

استفاده از سلفون صدفی در بسته بندی بستنی های تک نفره

انواع بسته بندی بستنی با استفاده از پلاستیک

وقتی صحبت از بسته بندی بستنی می شود، هیچ گزینه ای بهتر از پلاستیک وجود ندارد، اما کاغذ نیز می تواند انتخاب سختی باشد. سطل بستنی پلاستیکی، راحت، سبک وزن و اغلب ارزان‌تر هستند، سطل های پلاستیکی بستنی گزینه ای عالی برای کسانی است که به دنبال گزینه ای سازگار با محیط زیست هستند زیرا قابل بازیافت هستند. بازیافت ظروف پلاستیکی با روکش، نگرانی را از بین می برد.

سلفون صدفی پر مصرف ترین نوع بسته بندی برای بستنی

تقریبا تمام بسته بندی های تک نفره که برای بستنی در فروشگاه های مواد غذایی مشاهده می کنید با استفاده از سلفون صدفی تولید شده است، با توجه به قیمت و رنگ سفید (شیری صدفی) مناسب برای بسته بندی های منجمد و لبنیات به عنوان اولین و آخرین انتخاب اکثر بسته بندی های بستنی سنتی، قیفی، حصیری، بستنی زمستانی و … مورد استفاده قرار می گیرد.

بسته بندی بستنی کیلویی

در بیشتر موارد برای بسته بندی هایی کیلویی بستنی که داخل جعبه در فروشگاه های مواد غذایی به فروش می رسد از مواد اولیه سلفونی یا نایلونی به صورت بدون چاپ استفاده می شود، نمونه های نایلونی دارای قیمت مناسب تری است اما به علت رنگ کدر کمتر شرکتی از آن ها برای بستنی کیلویی استفاده می کند، اما نمونه های سلفونی دارای ظاهر شفاف و براق تری است که باعث افزایش کیفیت ظاهری بسته بندی می شود.

بسته بندی بستنی یخی

برای بسته بندی این نوع از سلفون های شفاف یا مات به صورت چاپ دار استفاده می شود که دلیل آن هم نبود مواد اولیه لبنی در این نوع بستنی است، بسته بندی های نمونه های یخی در ضخامت های پایین با مواد اولیه سلفونی

( opp، bopp و cpp ) تولید می شود.

کلام پایانی

نادی پلاستیک، می تواند به شما کمک کند تا تصمیم بگیرید کدام پلاستیک برای تولید و نگهداری بستنی شما مناسب است. ممکن است بخواهید یک نوع واحد را به جای چندین نوع مواد انتخاب کنید. مشتریان هنگام خرید محصولات از برندهای مختلف با سبک بسته بندی منحصر به فرد به اطلاعات بیشتری در مورد انتخاب خود نیاز دارند!

مهم نیست چه چیزی می فروشید، یک فیلم عالی برای آن وجود دارد. می‌توانید از بین فیلم‌های پلاستیکی استانداردی که به طور یکپارچه با هر محصولی ترکیب می‌شوند یا فیلم‌های طراحی شده با گرافیک چشم‌نواز روی آن‌ها تا فیلم‌های سفارشی که فقط برای شما ساخته شده‌اند، انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *