مقاله

فواید شیرینک کردن محصولات

فواید شیرینک کردن محصولات

امروزه بسته بندی شیرینگ، به یکی از بهترین و محبوب ترین  گزینه های بسته بندی برای بسیاری از صنایع و مشاغل، از محصولات مراقبت شخصی گرفته تا پنجره های بزرگ تبدیل شده است. هدف عملکردی بسته بندی، محافظت از محصول شما در برابر انواع آسیب است. ضروری است که تیم شما اطمینان حاصل کند که محصولات هنگام ارسال به مشتریان محافظ و ایمن می‌مانند. این روکش می‌تواند در هنگام سفر به مقصد به طور ایمن از محصولات محافظت کند؛ در واقع مزایای زیادی برای استفاده از بسته‌بندی شیرینگ وجود دارد که از زیبایی‌شناسی گرفته تا اهداف عملی را شامل می‌شود و این واقعیت که در سراسر جهان از آن استفاده می‌شود، این امر را تایید می‌کند. ما در این مقاله چگونگی بسته بندی شیرینگ و برخی از فواید آن را ذکر کرده‌ایم؛ بنابراین برای آشنایی با این فواید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

بسته‌بندی شیرینگ چیست و چگونه انجام میشود؟

این نوع بسته بندی، یک فیلم پلاستیکی سبک وزن و سازگار با محیط زیست است که برای محتویات بسته بندی استفاده می شود، به موجب آن یک ورق ساخته شده از پلاستیک یا “پلی الفین” توسط یک دستگاه بسته بندی به طور کامل به دور یک کالا پیچیده می شود. با گرمای اعمال شده از دستگاه بسته بندی، پلاستیک در اطراف اقلام بسته شده “چروک” می شود و آن را محکم و مرتب می پیچد و شکل محصولی را که در حال بسته بندی است به خود میگیرد. شیرینگ یا بهتر بگوییم شیرینک (Shrink) یک واژه به زبان انگلیسی و به معنی کوچک و جمع و جور است. عملیات شیرینک همراه با ماشین شرینک و فیلم شرینک اعمال می شود. (برای مثال: بسته ها و پک های نوشابه را به خاطر آورید که بطری ها در یک سطح پایه قرار گرفته اند و با نایلونی محکم تمام سطح آن پوشیده شده است. که این پک ها توسط دستگاه شیرینگ و با اعمال حرارت ایجاد می شود.)

اکنون که مفهوم و نحوه ی بسته بندی شیرینگ کردن محصولات را بیان کردیم، مزایای این روش را با هم مطالعه خواهیم کرد.

فواید شیرینک کردن محصولات

1- حفاظت و ایمنی بالا

هنگامی که روکش شیرینک توسط حرارت روی یک لایه بسته بندی اعمال می شود، یک محفظه بسیار محکم ایجاد می‌کند و محصول را در برابرعوامل خارجی مانند گرد و غبار و عناصر مرتبط با آب و هوا محافظت می‌کند. برخی از انواع روکش های کوچک حتی دارای ویژگی محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش هستند تا محصولات را از اشعه های مضر خورشید در امان نگه دارند.

2- تطبیق پذیری

نمونه دیگری از مزایای شرینک کردن محصولات، تطبیق پذیری آن است. هنگامی که فیلم شیرینک داخل یک تونل کوچک عبور می‌کند، گرما به آن اعمال می‌شود و در اطراف محصول می‌پیچد تا در حین حمل و نقل و جابجایی آن را محکم نگه دارد. این سازگاری به این معنی است که این ماده تقریبا  می‌تواند از هر محصولی که قابل تصور است، محافظت کند. این روش بسته بندی در صنایع لوازم آرایشی، مواد غذایی، نوشیدنی ها، پزشکی و دارویی، ساخت و ساز و… کاربرد دارد. تطبیق پذیری، روکش شیرینگ را بدون توجه به نوع محصول شما به گزینه ای ایده آل تبدیل می‌کند.

3- دوام

روکش شیرینک از الیاف بسیار با دوام و پلیمرهای با زنجیره بلند تشکیل شده است که این مواد بسیار با دوام هستند و پاره و سوراخ شدن آنها را دشوار می‌کند. این استحکام باعث می‌شود که حتی در هنگام جابجایی در مسافت های طولانی یا از طریق مراکز توزیع متعدد، ایمن نگه داشته شوند و در شرایط آب و هوایی شدید، ضعیف، شل و یا افتاده نمی‌شود و امنیت را تضمین می‌کند.

4- جلوگیری از نفوذ آب

یکی از مهم ترین مزایای بسته بندی شیرینگ، توانایی آن در منحرف کردن آب است. این پوشش برای مدت طولانی در برابر آب مقاومت می‌کند و حمل ونقل را از طریق مناطق مستعد رطوبت، بدون دردسر میکند. در این صورت اگر با باران، برف یا موارد مشابه مواجه شدید، اقلام شما برای مدت قابل توجهی در زیر بسته بندی محافظ می مانند. این یک مزیت بسیار مهم برای وسایلی مانند مبلمان است که به رطوبت حساس هستند.

5- فرصت های برندسازی

بسته بندی شرینک می تواند با رنگ ها، کلمات، تصاویر و لوگوهایی طراحی شود که محصولات شما را تبلیغ می کند. از کف تولید شما تا زمانی که به دست کاربر نهایی برسد، محصول شما فقط در پلاستیک پیچیده نمی شود، بلکه در برند شما پیچیده می شود. این یک ابزار بازاریابی است که می تواند آگاهی از برند را افزایش دهد و شما را برای مشتریان خود بیشتر در معرض دید قرار دهد. به کمک شیرینگ کردن می توان تبلیغ و یا سایر نوشته های مورد نظر را روی بسته بندی درج کرد.

6- قابل بازیافت و دوست دار محیط زیست

بسته بندی پایدار و سازگار با محیط زیست به یک استاندارد در دنیای امروز تبدیل شده است. شرینک در حال حاضر، دوستدار محیط زیست است؛ زیرا به راحتی قابل بازیافت است و ارزان تر از جایگزین هایی مانند کارتن یا کاغذ بسته بندی است؛ همچنین به این معنی است که هزینه های بسته بندی را تا 50٪ کاهش می دهد.

7- پرداخت شفاف و براق

ماهیت شفاف پلی الفین به این معنی است که محصولات را می توان بدون نیاز به باز کردن بسته بندی و بسته بندی مجدد مشاهده و بررسی کرد و در زمان پردازش با ارزش، صرفه جویی کرد. پرداخت براق به این معنی است که ظاهری حرفه ای و جذاب دارد و برای محصولاتی که نیاز به رضایت مصرف کننده دارند، ارزشمند است.

حفظ طراوت و تازگی محصولات غذایی با شیرینگ کردن آنها

8- کمک به طول عمر کالاهای فاسد شدنی

مواد غذایی به راحتی فاسد شدنی هستند و به همین دلیل، تولیدکنندگان با چالشی برای افزایش عمر مفید محصولات خود مواجه هستند. روکش چروک شده با درجه مواد غذایی یک انتخاب معمولی برای شرکت‌های تولید مواد غذایی است زیرا قرار گرفتن در معرض عوامل خارجی ممکن است باعث فساد سریع‌تر شود و این امر باعث هدر رفتن شرکت‌های مواد غذایی می‌شود و با بسته بندی دقیق هر ماده غذایی از این قرار گرفتن جلوگیری می‌شود.

9- بدون مواد شیمیایی مضر

بسته بندی شیرینگ از نظر شیمیایی بی اثر است، حاوی سموم یا رنگ نیست؛ بنابراین برای بسته بندی مواد غذایی و نوشیدنی های مصرفی، داروها و محصولات مراقبت از بدن عالی است. در طول فرایند آب بندی حرارتی نیز، هیچ بخار مضر یا بوی تندی منتشر نمی شود.

10- ضد پارگی و سوراخ شدن

همچنین از نظر طراحی به این معنی است که کاملاً مهر و موم شده، محافظ ضد سوراخ، غیر قابل پارگی و مقاوم با محافظت کامل از دنیای خارج است. به صورتی که هرگونه دستکاری بلافاصله قابل توجه است و این کار محصولات شما را سالم نگه می‌دارد و هر گونه نفوذ یا باز شدنی به راحتی قابل شناسایی است. بسیاری از شرکت های دارویی و تولید کنندگان مواد غذایی اکنون بسته بندی محصولات خود را کوچک می کنند تا اطمینان حاصل کنند که اقلام با سطح دقت مورد نیاز تحویل داده شده اند.

11- کارایی هزینه

علاوه بر این مزایا، بسته بندی شیرینگ، انتخابی مقرون به صرفه تر از بسیاری از مواد بسته بندی دیگر است. شما میتوانید از مقادیر دقیق روکش برای بسته بندی کامل محصول استفاده کنید. این روش به شما این امکان را می دهد از مواد کمتری نسبت به موارد جایگزین مانند مقوا استفاده کنید. همچنین این نوع بسته بندی فضای کمتری را اشغال می‌کند؛ به این معنی که می‌توانید محصولات بیشتری را در همان محموله ارسال کنید و یا در قفسه های انبار جایگذاری کنید. در کنار هم قرار گرفتن چندین محصول جهت حمل و نقل آسان و همچنین چینش مرتب آن ها یکی از مهمترین مزایای شیرینگ است(مانند قوطی های آبمیوه ،آب معدنی،محصولات آرایشی بهداشتی) و به این صورت در فضای ارزشمند و هزینه های اضافی خود و دیگر متخصصان حمل و نقل صرفه جویی خواهید کرد.

جمع بندی

بسته بندی محکم، قابل اعتماد و باکیفیت کمک زیادی به قابل اعتماد کردن محصول شما خواهد کرد. بسته بندی شرینک کاربردهای زیادی در صنایع مختلف دارد؛ زیرا استفاده از آن آسان است و به مشتریان شما نشان می دهد که شما در تمام جزئیات تلاش می‌کنید. اگر هر روز محصولات بسیاری را بسته‌بندی می‌کنید، فیلم‌های شرینک انتخاب مناسبی برای استفاده در دستگاه‌های تمام‌اتوماتیک و نیمه‌اتوماتیک هستند. در کنار موارد بالا، فیلم‌های شرینک زمان نگهداری محصول را هم افزایش داده و بوی محصول را در خود حبس می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *