مقاله

تاثیر سلفون بسته بندی در حفظ تازگی محصولات غذایی

تاثیر سلفون بسته بندی در حفظ تازگی محصولات غذایی

سلفون یکی از قدیمی ترین مواد بسته بندی شفاف است که برای بسته بندی مواد غذایی استفاده می شود. اولین بار در سال 1924 در ایالات متحده به بازار عرضه شد. در دهه 1960، نوع جدیدی از فیلم “سبک سلفون” به نام پلی پروپیلن (PP) به دلیل هزینه پایین ساخت، فراوانی و ویژگی های مانع برتر آن محبوبیت پیدا کرد.

کیسه های سلفون را می توان برای اهداف باورنکردنی استفاده کرد و همیشه به زیبایی و منحصر به فرد شدن بسته بندی مواد غذایی کمک می کند. تقریباً هیچ بسته بندی به اندازه سلفون همه کاره نیست.

در ادامه این مقاله از نادی پلاستیک با ما همراه باشید تا تاثیر سلفون در حفظ تازگی مواد غذایی را مورد بحث قرار دهیم.

سلفون چیست؟

سلفون اصطلاحی عمومی برای هر ماده پلاستیک مانندی است که برای بسته بندی استفاده می شود، خواه از مواد آلی یا هیدروکربن های نفتی ساخته شده باشد و این امر مرتب سازی آن را واقعا دشوار می کند. بسته بندی مواد غذایی سلفونی روشی برای حفظ تازگی است و در عین حال محتویات داخل آن را به وضوح نشان می دهد. پوشش سلفون ضد مایع است، به راحتی مارک می شود و یک گزینه بسته بندی مفهوم پذیر است.

تاثیر سلفون بسته بندی در حفظ تازگی محصولات غذایی

سلفون از سری بسته بندی های پلاستیکی است. ویژگی های خاص و منحصر به فرد این نوع سلفون، آن را به یک نوع بسته بندی ایده آل در بخش های مختلف تبدیل کرده است.

شاید یکی از مهمترین کاربردهای آن، استفاده در صنایع غذایی باشد، اما این پلاستیک محبوب در کاربردهای دیگر از جمله لوازم آرایشی، مواد شوینده، دارویی، لوازم التحریر، تنباکو و غیره نیز استفاده می شود. ویژگی های خاص سلفون و تاثیر آن در بسته بندی محصولات غذایی عبارتند از:

 

1- هدف اصلی استفاده از سلفون برای بسته بندی مواد غذایی محافظت کامل از مواد داخل ظرف در هنگام حمل و نقل و یا نگهداری در فروشگاه‌ها است.

 

2- کیسه های سلفون تخریب پذیر رطوبت و بخار آب را دفع می کنند و برای نمایش و نگهداری مواد غذایی ایده آل هستند.

 

3- سلفون یک ماده قابل آب بندی حرارتی است. با ابزار صحیح، آب بندی حرارتی و محافظت از مواد غذایی بسته بندی شده در کیسه های سلفون سریع و ساده است.

 

4- سلفون شفاف به کسب و کارها کمک می کند تا محصولات خود را با پتانسیل کامل به نمایش بگذارد و همچنین به شما اجازه می دهد قبل از خرید، کالا را بررسی کنید.

 

5- این پلاستیک‌ها باعث ایجاد سوراخ‌ها و حفره‌هایی می‌شوند که به شکل‌دهی محصول کمک می‌کنند و می‌توانند آن را در غرفه‌های فروشگاه آویزان کنند.

 

6- فیلم های سلفون، دارای ویژگی های چاپ پذیری و لمینت پذیری بسیار بالا هستند و برای شرکت‌ها این امکان را فراهم می‌کند که اطلاعات مهم را بر روی آن وارد کنند.

 

7- کیسه های سلفون نسبتاً ارزان هستند و آنها را به انتخابی عالی برای مشاغل کوچکتر تبدیل می کند که دوستدار محیط زیست هستند.

 

8- یکی از ویژگی‌های اصلی بسته بندی سلفونی، مقاومت بالا در برابر حرارت است.

 

9- استفاده از سلفون مانع از رسیدن اکسیژن به مواد غذایی شده و سرعت تجزیه را در آن‌ها کاهش می‌دهد.

و….

انواع سلفون برای بسته بندی مواد غذایی

با توجه به اینکه سلفون در صنایع مختلف و به‌ویژه در بسته بندی مواد غذایی کارایی زیادی دارد، در انواع مختلفی به صورت شفاف، مات، صدفی، براق و …  وجود دارد که ما در اینجا انواع سلفون مورد استفاده در بسته بندی محصولات غذایی را بیان می کنیم:

 

سلفون شیرینگ بسته بندی

سلفون شیرینگ بسته بندی

سلفون شیرینگ بسته بندی

شیرینگ، سلفون نازک و شفافی است که در اثر حرارت خاصیت جمع شوندگی به خود میگیرد و به دور محصول می چسبد. برای بسته بندی با این نوع سلفون به دستگاه بسته بندی شیرینگ نیاز داریم و برای بسته بندی و نگهداری محصولات در کنار هم و به صورت پک مورد استفاده قرار می گیرد.

با توجه به مواد بسته بندی شده و شرایط آب و هوایی جنس و ضخامت آن می‌تواند متفاوت باشد. امکان آسیب و آلودگی

مواد غذایی، را به حداقل میرساند.

 

سلفون استرچ

سلفون استرچ

سلفون استرچ غذایی

به فیلم های سلفون شفاف که دارای چسبندگی و خاصیت کشسانی بالایی هستند، سلفون استرچ غذایی می گویند. استرچ غذایی سرعت بسته‌بندی را افزایش می‌دهد و از طرفی باعث حمل‌ونقل آسان‌تر از مرکز پخش به محل‌های توزیع می‌گردد. سلفون همچنین یک راهکار عالی برای بسته‌بندی محصولات صادراتی است، زیرا علاوه بر افزایش ماندگاری مواد غذایی، جلوه زیباتری به آن‌ها می‌بخشد.

این نوع از سلفون به دلیل چسبندگی، کشش بالا و همچنین قیمت مقرون به صرفه مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

 

استفاده از سلفون وکیوم در بسته بندی مواد غذایی

استفاده از سلفون وکیوم در بسته بندی مواد غذایی

سلفون وکیوم مواد غذایی

به تخلیه کامل هوای داخل بسته بندی یک محصول وکیوم میگویند. با بسته بندی مواد غذایی با استفاده از وکیوم کردن، خاصیت نفوذ ناپذیری در مقابل هوا و رطوبت آن افزایش می یابد و از این جهت برای بسته بندی مواد غذایی به مدت طولانی مناسب است. همچنین از ورود گرد و خاک و عوامل بیماری زا به داخل مواد غذایی جلوگیری کرده و می‌توانید برند، لوگو یا تبلیغ خاص خود را روی آن چاپ کنید.

سلفون شفاف

این نوع دارای رنگ شفاف با براقیت بالایی است که بیشترین میزان سفارش در میان دیگر نوع های سلفون را به خود اختصاص داده است که با ایجاد پوششی محافظ روی سطح مواد غذایی مانع از نفوذ هوا و رطوبت به درون آن شده و باعث حفظ تازگی و طراوت محصولات غذایی می شود.

 

سلفون متالایز

سلفون متالایز

سلفون متالایز

این نوع سلفون که براق و آلومینیومی است، یک پوشش مناسب برای مواد غذایی و مقاوم در برابر حلال ها است و همچنین از فاسد شدن مواد غذایی توسط نور خورشید جلوگیری می‌کند. برای بسته بندی محصولاتی مانند چیپس و پفک از سلفون متالایز استفاده می‌شود.

 

سلفون یک ماده بسته بندی با عیار بالا است که برای نگهداری از محصولات از جمله مواد غذایی استفاده می شود. از محصولات غذایی که معمولاً در برخی از سلفون های نگهداری می شوند شامل محصولات پخته شده، آب نبات، آجیل، میوه های خشک، ادویه جات، ترشی جات و همچنین محصولات چرب یا روغنی هستند. سلفون دارای رتبه متوسط ​​بخار آب و ماشینکاری و آب بندی حرارتی عالی است که می توان در مایکروویو و در فریزر استفاده کرد.

کلام پایانی

غذا یک ماده مهم برای بقا است. افزایش روزافزون جمعیت جهان، شهرنشینی و جهانی شدن عامل تولید غذای بیشتر است. این باعث ایجاد چالش ها در ذخیره سازی و ایمنی مواد غذایی می شود. بنابراین مواد غذایی با بسته بندی مناسب نیاز است. بسته بندی مواد برای طول عمر بیشتر مواد غذایی و بهبود کیفیت در حین حمل و نقل، نگهداری و توزیع مفید است. نوآوری ها و پیشرفت ها در بسته بندی مواد غذایی، در صنایع غذایی بسیار مهم است.

در صورتی که برای بسته بندی محصولات غذایی خود به هر نوع سلفون یا دستگاه مخصوصی نیاز دارید، با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *